| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

آیت‌الله رشاد تأکید کرد:


علوم انسانی غربی، رقیب شریعت است/ بدون علوم انسانی اسلامی، تمدن اسلامی مفهومی ندارد

علوم انسانی غربی، رقیب شریعت است. بدون علوم انسانی اسلامی، تمدن اسلامی مفهومی ندارد و مفهوم امروزی تمدن، سبک زندگی است.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از فارس، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در آئین افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان تهران، که صبح امروز هفتم شهریور در مصلای حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد، گفت: امروز تهدیدات زیادی متوجه حوزه علمیه است و بعضی تهدیدها مدیریت شده است. امروز استوانه‌ها میراث سلف صالح و مرجعیت را تهدید می‌کند. برخی عامدانه و برخی در داخل جاهلانه علیه مرجعیت همراهی می‌کنند. مرجعیت، اساس حوزه است. جوانی که همه سن او به اندازه یک سوم تدریس آن عالم نمی‌شود به خود اجازه می‌دهد به ساحت مرجعیت جسارت کند.

مدرس درس خارج حوزه  علمیه با تأکید بر ضرورت ملبس شدن طلاب گفت: لباس حوزه، یونیفورم نیست که فقط در محل کار به تن کنیم. این لباس، هویت ماست. آن که اهل جهاد و شهادت نیست، این عمامه را بر سر نگذارد. طلاب نباید به بهانه اینکه کسی به آنان تعرض می‌کند، لباس را کنار بگذارند. آیا ما از پیامبر اکرم (ص) بالاتر هستیم؟ همه طلاب هنگامی که صلاحیت پیدا کردند باید معمم شوند. یکی از تهدیداتی که در حوزه وجود دارد حضور حوزویان و روحانیون کت و شلواری است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تأکید بر لزوم تولید علوم انسانی اسلامی گفت:‌ علوم انسانی غربی اکنون رقیب شریعت است. تولید علوم انسانی وظیفه حوزه است و در حوزه علمیه کسانی می‌توانند علوم انسانی اسلامی تولید کنند که مجتهد باشند. بدون علوم انسانی اسلامی، تمدن اسلامی مفهومی ندارد. مفهوم امروزی تمدن سبک زندگی است.

انتهای پیام/

کد خبر : 75191
تاريخ ثبت خبر : 7 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 14:20
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)