| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

به مناسبت میلاد امام هادی(ع)؛


زیارت نورانی جامعه کبیره به منزله تفسیر امامت است

وجود مبارک امام دهم امام هادی(ع) امامت و ولایت را تفسیر کرده است این زیارت نورانی جامعه کبیر به منزله تفسیر امامت است. وجود مبارک امام هادی(ع) کلّ قرآن را تفسیر کرد، چون عترت و قرآن همتای هم هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، امروز ۵ شهریورماه برابر با ۱۵ ذی الحجه مصادف است با ولادت حضرت امام علی النقی الهادی(ع) در سال ۲۱۲ ه.ق، به همین مناسبت مروری خواهیم داشت بر برخی از نکاتی که آیت الله العظمی جوادی آملی در مورد آن حضرت بیان کرد:

وجود مبارک حضرت هادی(سلام الله علیه)، گذشته از آن مشکلات سیاسی که با آنها روبرو بود یک بار سنگینی روی دوش امام دهم و امام یازدهم بود.

آنها می‌خواستند مردم را، امت اسلامی را، جامعه قرآنی را با یک حقیقت تازه‌ای آشنا کنند و آنها را آماده کنند، بگویند امام دوازدهمی هست که کسی او را نمی‌بیند، یک غیبت کوتاه دارد، یک غیبت طولانی دارد، ممکن است هزارها سال طول بکشد.

هاضمه بشر برای ادراک این مطلب آماده نبود! الآن به لطف الهی از بس گفته شد جریان غیبت وجود مبارک حضرت برای ما حل شده است، وگرنه آن اوایل چه کسی می‌فهمید یک کسی می‌آید هزارها سال در پرده غیبت است!

تمام تلاش و کوشش امام نهم و دهم و یازدهم در این بخش خلاصه می‌شد تا مردم را آماده کنند که امام دوازدهم می‌آید و او را نمی‌بینید و ممکن است قرن‌ها طول بکشد! این مساله بار سنگینی روی دوش امام هادی و امام عسکری (سلام الله علیهما) بود و این بار را به مقصد رساندند.

فقط قرآن کریم همسان و همتای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است. قرآن، تفسیری دارد که مفسران فراوانی به این نعمت نایل شدند اما ولایت، تفسیر می‌خواهد. آن روایت‌ها و جمله‌های کوتاه که امامت و ولایت را شرح می‌دهد آنها لازم بود ولی کافی نبود.

وجود مبارک امام دهم امام هادی(ع) امامت و ولایت را تفسیر کرده است این زیارت نورانی جامعه کبیر به منزله تفسیر امامت است، یعنی همان ‌طوری که قرآن، احتیاج به تفسیر دارد امامت هم احتیاج به تفسیر دارد که هر کدام از ائمه(ع) یک آیه یا چند آیه قرآن را تفسیر کردند، ولی وجود مبارک امام هادی(ع) کلّ قرآن را تفسیر کرد، چون عترت و قرآن همتای هم هستند.

انتهای پیام/

کد خبر : 74997
تاريخ ثبت خبر : 5 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 08:55
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)