| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


مبانی و راهبردهای «تحول انسان» در فلسفه صدرایی

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «مبانی و راهبردهای «تحول انسان» در فلسفه صدرایی» توسط طیبه امامی نگاشته و رضا رضازاده، استاد راهنما و شمس اله سراج، استاد مشاور این رساله در دانشگاه ایلام بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «مبانی و راهبردهای «تحوّل انسان» در فلسفه صدرایی» توسط طیبه امامی نگاشته شده است.

رضا رضازاده، استاد راهنما و شمس اله سراج، استاد مشاور این رساله در دانشگاه ایلام، دانشکده الهیات و معارف اسلامی، بودند.

چکیده:

از نظر ملاصدرا انسان مخلوقی است که به‌ضرورت و مدام در حال دگرگونی است. او بر اساس حدوث جسمانی نفس بیان می‌کندکه انسان موجودی ایستا نیست. بلکه نفس وی به دنبال تطورات بدنش به وجود می‌آید و با صیرورت مداوم، از نفس نباتی تا نفس ناطقه را می‌پیماید تا به کمال عقلی دست یابد.

آدمی در تمامی نشات وجودی در پی دست‌یابی به کمالی خاص است، همان تقرب به خداوند. در این پژوهش، ابتدا به مبانی متافیزیکی ملاصدرا در ارتباط با تحول انسان پرداخته‌شده است.

سپس به شکل‌گیری جسم و نفس انسان و تغییرات و تحولاتی که در آن‌ها صورت می‌گیرد. همچنین چگونگی شکل‌گیری آگاهی انسانی و اشکال مختلف آن، چیستی و چگونگی شکل‌گیری خودآگاهی، جهان‌آگاهی، دیگرآگاهی و خداآگاهی و غایت‌مندی انسان در این فرآیند و دست آخر، ویژگی‌های انسان کامل به‌عنوان الگوی کاملی از انسان متحول شده مطرح‌شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 74563
تاريخ ثبت خبر : 6 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:01
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)