| امروز سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


روایت «اتاق دانشمند» از فضای زندگی و کاری مهدی گلشنی

فضای زندگی و کاری مهدی گلشنی در «اتاق دانشمند» مجله علمی فرهنگی «چرخ» امشب روی آنتن شبکه چهارم سیما می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، «اتاق دانشمند» عنوان یکی از بخش های مجله علمی و فرهنگی برنامه «چرخ» است که در آن دوربین برنامه به سراغ اتاق و فضای زندگی استادان و دانشمندان می‌رود تا مخاطبان را با زندگی و دلبستگی آن‌ها آشنا کند.

بنابراین گزارش، در برنامه امشب (۲۷ مرداد) دوربین «چرخ» به سراغ اتاق کار دکتر مهدی گلشنی، فیزیک‌دان و نظریه‌پرداز ایرانی رفته است و مخاطبان را بیشتر با این چهره علمی آشنا می کند. دکتر گلشنی، پژوهشگر فلسفه علم، مترجم، استاد بازنشسته دانشگاه صنعتی شریف، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، و عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران است. او از برگزیدگان همایش چهره‌های ماندگار در عرصه فیزیک و برنده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران است.

در بخش کارشناسی مجله علمی و فرهنگی، «چرخ» امشب با حضور آرش شریفی، دکترای زمین شناسی و پژوهشگر علوم زمین و دیرینه اقلیم‌شناس به بررسی وضعیت و بحران آب می‌پردازد.

مخاطبان برنامه «چرخ» امشب در بخش «صندلی علم‌سنج»، صحبت های عبدالرضا امیر احمدی مجری تلویزیونی را می شنوند که به سوال ها و باورهای علمی رایج بین مردم پاسخ می دهد.

در «علم به زبان ساده»، امیر سادات موسوی کارشناس نجوم به موجودات فضایی و سوالات مخاطبان در این حوزه پاسخ می دهد.

همچنین، «۷ خبر» یکی از بخش‌های برنامه است که اجرای آن را روزنامه نگاران علمی که اعضای هیأت تحریریه برنامه هم هستند، بر عهده دارند و هفت خبر مهم علمی هفته را از دیدگاه برنامه انتخاب و بررسی می کنند.

برنامه «چرخ» به تهیه کنندگی الهه بهبودی کاری از گروه دانش شبکه چهار سیما است که شنبه‌ها ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 74550
تاريخ ثبت خبر : 27 مرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 15:09
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)