| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

در مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ سنایی؛


سنایی و الهیات عشق بررسی می‌شود

سی‌وپنجمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ سنایی با عنوان «سنایی و الهیات عشق» با سخنرانی محمدجواد اعتمادی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از مرکز فرهنگی شهر کتاب، از مهم‌ترین خدمات عارفان و ادبیات عرفانی در قلمرو فرهنگ ایران و زبان فارسی، دمیدن روح تازه در الهیات و تلطیف رابطه‌ انسان و خدا بوده است.

ادبیات عرفانی در این امر نقش کلیدی و منحصر به فردی داشته که در گذر قرن‌ها، تاثیر عمیقی در فهم و زبان روایتِ تجربه‌های قدسی در مقوله‌ رابطه‌ انسان و خدا داشته است. این اتفاق بیش از هر چیز با محوریت مفهوم عشق و تاکید بر جایگاه ویژه‌ عشق در رابطه با امر مقدس صورت گرفته است.

در این سیر، سنایی به عنوان پیشگام شعر عرفانی نقش بسیار مهمی در بیان و توصیف اهمیت عشق و وجوه گوناگون آن در قلمرو الهیات داشته است و روش بیان و زبان شاعرانه‌ای را پی نهاده که تا حد زیادی الگوی شاعران پس از او شده است.

سی‌وپنجمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ سنایی با عنوان «سنایی و الهیات عشق»  با سخنرانی محمدجواد اعتمادی چهارشنبه ۲۴ مرداد از ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

در این نشست به جایگاه سنایی در موضوع الهیات عشق پرداخته و جنبه‌هایی از این موضوع تحلیل و بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 74321
تاريخ ثبت خبر : 22 مرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:56
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)