| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

توسط انتشارات موسسه امام موسی صدر؛


«یادنامه امام موسی صدر» به چاپ رسید

کتاب «يادنامه امام موسي صدر» به همت استاد سید هادی خسروشاهی از سوی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «یادنامه امام موسی صدر» که به کوشش سید هادی خسروشاهی گردآوری شده، مجموعه ‌ای از مقالات، سخنرانی ‌ها، مصاحبه ‌ها، بیانیه‌ ها، عکس‌ های تاریخی و اسنادی است که در سه دهه اخیر و در مناسبت‌های مختلف، به قلم و همت دانشمندان، نویسندگان، اندیشمندان، رجال سیاسی و شخصیت‌ های فرهیخته آشنا با امام موسی صدر منتشر شده است و حیات ایشان را از بدو تولد، رشد و پرورش در ایران و عراق تا اوج شکوفایی و ثمر‌بخشی در لبنان را در بر می گیرد که اکنون برای بزرگداشت یاد و خاطره آن راد‌مرد فرزانه و آن مصلح اجتماعی بزرگ، یک جا در اختیار علاقمندان قرار می ‌گیرد.

محتوای کتاب

کتاب «یادنامه امام موسی صدر» در دو جلد و یک مجلد و در قطع وزیری چاپ شده است. مطالب جلد اول عمدتاً از علما و شخصیت‌ های ایرانی است و جلد دوم بیشتر دربردارنده آرای شخصیت‌ های غیرایرانی درباره امام موسی صدر است.

در جلد نخست کتاب می ‌توان نگاه شخصیت ‌های برجسته‌ و اندیشمندان و نویسندگان مختلف به امام موسی صدر و افکار ایشان را مطالعه کرد که از جمله آنان‌اند: امام خمینی(ره)، آیت ‏الله سید محمدباقر سلطانی طباطبایی، شهید آیت ‏الله صدوقی، شهید دکتر مصطفی چمران، آیت ‏الله عبدالکریم موسوی اردبیلی،‌ آیت ‏الله سید موسی شبیری زنجانی، آیت‏ الله ناصر مکارم شیرازی، آیت ‏الله شیخ احمد آذری قمی، آیت ‏الله شیخ علی مشکینی، حجت ‏الاسلام والمسلمین دکتر علی اکبر صادقی،‌ آیت ‏الله شیخ حسینیعلی منتظری، حجت ‏الاسلام والمسلمین علی دوانی و….

در جلد دوم این کتاب نیز، می ‌توان آثاری از سید هادی خسروشاهی، سید عباس موسوی، محمدحسین روح ‏الامین، سید حسن نصرالله، شیخ قبلان، کاردینال گریگوری حداد، کاردینال سمعان نصر، شیخ شفیق یموت، احمد الزین، سلیم الحص، محمد سلیم جلال الدین، نزیه بزری، عمر کرامی، مصطفی معروف سعد، عبدالامیر عباس، نبیه بری، اندره حداد، حسن کمالیان و شهید دکتر مصطفی چمران و… را مطالعه کرد.

در این کتاب هم‌چنین نامه‌هایی از امام موسی صدر و درباره وی و نمونه ‌هایی از نامه ‌ها و بیانیه‌ های مراجع تقلید و برخی از احکام دادگاه‌ ها و گزارش ‌ها و بیانیه‌ ها درباره قضیه ربودن امام موسی صدر آمده است. این کتاب هم‌چنین شامل بخشی با عنوان «عکس‌ های تاریخی» است که شامل عکس ‌هایی از امام موسی صدر در زمان‌ ها و مکان‌ های مختلف است که همراه با شرح تصاویر منتشر شده است.

مشخصات

کتاب «یادنامه امام موسی صدر» در ۹۳۳ صفحه‏، قطع وزیری، گالینگور، تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۲۰۰۰ تومان منتشر شده است. استاد خسروشاهی در این زمینه تاکنون کتابهای «امام موسی صدر، مصلح بزرگ اجتماعی» (نشر ادیان) و «خاطرات مستند درباره امام موسی صدر» (انتشارات کلبه شروق) و «حدیث روزگار؛ خاطرات استاد خسروشاهی» (موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر) را منتشر کرده است.

برای تهیه این کتاب و دیگر آثار استاد خسروشاهی می ‌توانید در قم به فروشگاههای بوستان کتاب، کلبه شروق و پاتوق کتاب و در تهران به فروشگاه کتاب موسسه اطلاعات واقع در خیابان انقلاب روبروی دانشگاه تهران مراجعه کنند و یا با مرکز پخش کتب در قم به شماره تلفن ۳۷۸۳۸۱۴۴ (۰۲۵) یا سایت مرکز بررسی های اسلامی www.iscq.ir یا سایت پاتوق کتاب فردا www.bookroom.ir تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر : 73565
تاريخ ثبت خبر : 10 مرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 15:02
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)