| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

به قلم محمدحسین کاشف‌الغطاء منتشر شد؛


بررسی علمی کتاب مقدس مسیحیان در «پژوهشی درباره انجیل و مسیح»

کتاب «پژوهشی درباره انجیل و مسیح» نوشته آیت ‏الله محمدحسین کاشف ‏الغطاء با ترجمه و توضیحات سیدهادی خسروشاهی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «پژوهشی درباره انجیل و مسیح» با بررسی دقیق و علمی کتاب «مقدس» مسیحیان، حقیقت مسیحیت را به‌ طور منطقی، ریشه‌ ای و مستند مورد توجه قرار داده و اشتباهات و تضادهای موجود در آن را روشن می سازد و مطالعه این کتاب نسل جوان ما را با حقایق بسیاری درباره مسیحیت و اسلام، آشنا می ‌سازد.

محتوای کتاب

کتاب «پژوهشی درباره انجیل و مسیح» از چهار بخش و دو مقدمه تشکیل شده است. مقدمه اول را  سید هادی خسروشاهی و مقدمه دوم را مهندس مهدی بازرگان در سال ۱۳۳۵ نوشته است و به این مسأله پرداخته است که چرا طرح بحث های این کتاب ضروری و لازم است؟

بخش اول کتاب با عنوان «کوشش ‏های مسیحیان در ایران»، نوشتاری از خسروشاهی است که در آن به نقدهای نویسنده ‏ای به نام «سهیل آذری» است که وی مخالف تحقیق درباره انجیل و تعلیمات مسیحیت بود و پرداختن به این بحث ‏ها را مجادلات دینی مربوط به قرون وسطی و نخستین سال‏های آغاز جنبش اصلاحات دینی و انقلاب پروتستان می ‏دانست. اما استاد ضمن رد این نگاه، به فعالیت‏ های مسیونرهای مسیحی و تشکیلات و تبلیغات مسیحیت در ایران و سایر کشورهای اسلامی و علل چاپ چنین کتاب‏های تحلیلی و مستدل درباره ادیان تحریف شده الهی می ‏پردازد.

بخش دوم و سوم کتاب با عنوان «توضیح درباره انجیل و مسیح» در دو جزء، ترجمه کامل کتاب «التوضیح فی بیان ما هو الانجیل و من هو المسیح» تألیف عالم مجاهد، مرحوم آیت ‏الله شیخ محمدحسین کاشف الغطاء است که حدود یکصد سال پیش، در قاهره و بغداد منتشر شده است.

آیت ‏الله کاشف ‏الغطاء در جزء اول این کتاب به مناظره امام رضا(ع) با جاثلیق، تاریخچه انجیل‏ ها، مناظره امام رضا(ع) با خاخام یهودی، مسیحی که قرآن معرفی می ‏کند، مسیح در اناجیل، آیا عیسی کشته می ‏شود؟ عیسای صادق و عیسای کاذب، ادعای احمد قادیانی و دانشمندان غربی و انجیل‏ های فعلی می ‏پردازد و موضوعاتی چون تناقضات کتاب مقدس، افسانه خدا بودن مسیح، آشنایی با نویسندگان اناجیل، بحثی کوتاه درباره اناجیل در جزء دوم این کتاب ارزشمند می ‏آید.

بخش چهارم و پایانی این مجموعه نوشتاری از استاد سید هادی خسروشاهی است که در آن اندیشه اسلام و مسیحیت را بررسی کرده است. این بخش شامل شش قسمت اندیشه مسیحیت، ارزیابی عقاید مسیحی، معمای تثلیث، تحریف انجیل‏ها، جعل و تزویر در مسیحیت، جهانی بودن تبشیر است.

ضرورت ترجمه کتاب از سوی مترجم

استاد خسروشاهی درباره ضرورت ترجمه این کتاب می ‏نویسد: «کوشش‏ های پیگیر فرقه‏ های گوناگون مسیحیت در میان جوانان مسلمان ایران و تبشیر مسیحی‏گری از راه مکاتبه، دعوت به کلیسا، فستیوال‏ ها، گردش‏ های دسته جمعی، تفریحات گوناگون، پخش و توزیع کتاب مقدس و اوراق تبشیری در سراسر ایران و اخیراً برنامه ‏های رادیویی «صدای انجیل»، فیلم‏ های جالب و بزرگ سینمایی از جمله بن هور، پادشاه پیروزمند، پادشاه غم‏ها، ردا (خرقه)، ده فرمان، فروغ بی‏ پایان و غیره و همچنین اقدامات دیگر موجب گشته که گویا شبهه‏ هایی در ذهن گروهی از جوانان کم اطلاع به وجود آید.

سئوالاتی که به دست ما می ‏رسد، نشان می ‏دهد که شناخت و شناسایی مسیحیت تحریف شده، اکنون یکی از وظایف حتمی و ضروری ماست. برای انجام این وظیفه اسلامی و ملی، به ترجمه کامل کتاب معروف آیت الله مجاهد مرحوم کاشف ‏الغطاء اقدام شد و با نشر آن امیدواریم که نسل جوان اطلاعات کافی و جالبی درباره مسیحیت کنونی به دست آورند که راهنمای آنان در این زمینه باشد.»

مشخصات

ویرایش جدید کتاب «پژوهشی درباره انجیل و مسیح» در ۱۹۲ صفحه، قطع وزیری، تیراژ ۱۲۰۰ نسخه و قیمت ۳۳۰۰ تومان منتشر شده است. کتابهای «دو مذهب به انضمام کلیسا و استعمار»، «واتیکان، دنیای اسلام و غرب» و «اسلام ستیزی غرب و کلیسا» از دیگر آثار استاد خسروشاهی در زمینه نقد و بررسی مسیحیت است.

برای تهیه این کتاب و دیگر آثار استاد خسروشاهی می ‌توانید در قم به کلبه شروق واقع در ابتدای خیابان صفاییه و در تهران به فروشگاه کتاب موسسه اطلاعات واقع در خیابان انقلاب روبروی دانشگاه تهران مراجعه کنند و یا با مرکز پخش کتب در قم به شماره تلفن ۳۷۸۳۸۱۴۴ (۰۲۵) یا سایت مرکز بررسی های اسلامی www.iscq.ir یا سایت پاتوق کتاب فردا www.bookroom.ir تماس بگیرید.

انتهای پیام/

کد خبر : 73378
تاريخ ثبت خبر : 9 مرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:22
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)