| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

به همت انتشارات کلبه شروق قم؛


کتاب «دو مذهب به انضمام کلیسا و استعمار» منتشر شد

کتاب «دو مذهب به انضمام کلیسا و استعمار» نوشته سید هادی خسروشاهی از سوی انتشارات کلبه شروق قم منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «دو مذهب به انضمام کلیسا و استعمار» نوشته سید هادی خسروشاهی از سوی انتشارات کلبه شروق قم منتشر شد.

بررسی ماهیت و بازشناسی ویژگی های مسیحیت و اسلام، به عنوان دو مذهب با گرایش هایی کاملاً متفاوت، دغدغه نویسنده است. نویسنده که سابقه ارتباط با رهبران گروههای مختلف جهان اسلام و نهضت های اسلامی و حضور در واتیکان دارد، مسیحیت موجود را عامل ارتجاع و امپریالیسم می داند و به بررسی دوران حاکمیت کلیسا و سردمداران مسیحیت فعلی پرداخته و آن را مذهبی در خدمت امپریالیسم به شمار آورده است.

وی در ادامه به بازشناسی مختصر مکتب اسلام پرداخته و آن را در نقطه مقابل مسیحیت و مذهبی به سود ملت ها و توده ها خوانده است. نویسنده در این راستا، تهدیدهای اسلام برای امپریالیسم را متذکر شده و از تلاش قدرت های بزرگ برای به انحراف کشاندن این دین، سخن به میان آورده است و مذاهب ساختگی در این دین، مانند: وهابیت، قادیانی گری، اسماعیلی گری و بهایی گری را، بخشی از توطئه های این قدرت ها برای مقابله با اسلام دانسته و ضمن اشاره به چرایی پافشاری برخی بر جدایی دین از سیاست، تاریخ مبارزات تشیع را به اجمال مورد بررسی قرار داده است. در پایان کتاب نیز، بحث کوتاهی تحت عنوان «کلیسا و استعمار» آمده است.

محتوای کتاب

کتاب «دو مذهب به انضمام کلیسا و استعمار» از سه بخش تشکیل شده است که بخش اول به مذهبی عامل ارتجاع و امپریالیسم، بخش دوم به مذهب دیگری در راه ملت ها و توده ها و بخش سوم به کلیسا و استعمار می ‏پردازد.

بخش اول ماهیت تبشیرگران مسیحی را روشن می‏ سازد. «تاریخ پیدایش مذهب»، «ظهور عیسی(ع)»، «کلیسا در قرن ما»، «مسیحیت و آینده»، «مسیحیت در خدمت امپریالیسم»، «تبشیر و استعمار» و «کلیسا در راه نفت» عناوین این بخش هستند.

بخش دوم ضمن شناخت اجمالی اسلام راستین، به ضرورت دخالت در سیاست و نقش علمای تشیع در مبارزات سیاسی به ویژه مبارزه با تحرکات نظام حاکم می ‏پردازد. «انحراف مسیحیت»، «اسلام چیست؟ خطر اسلام برای امپریالیسم»، «توطئه ‏های امپریالیسم»، «مذاهب ساختگی (وهابی گری، قادیانی گری، اسماعیلی‏ گری و بهایی ‏گری)»، «اسلام و سیاست»، «تاریخ مبارزات تشیع»، «آینده: اسلام یا کمونیسم؟» عناوین این بخش هستند. این دو بخش در پنجمین سالنامه مکتب تشیع در سال ۱۳۴۲ و پس از حوادث ۱۵ خرداد منتشر شد و بعداً به صورت کتاب، بیست و چهار بار تجدیدچاپ شد.

 رابطه کلیسا و استعمار هم بخش آخر کتاب را تشکیل می دهد که این مقاله به هنگام اقامت موقت نگارنده در مرکز فرهنگی ـ اسلامی آخن در آلمان در سال ۱۳۴۷ نوشته شد و در تابستان همان سال در نشریه «اسلام، مکتب مبارز» ارگان «انجمن‏های اسلامی دانشجویان در اروپا» منتشر شده است که به تناسب وحدت موضوع آن با بحث اصلی کتاب به عنوان ضمیمه در آخر کتاب نقل شده است.

مشخصات

کتاب «دو مذهب به انضمام کلیسا و استعمار» در ۱۲۰ صفحه، قطع رقعی، تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۳۰۰۰ تومان از سوی انتشارات کلبه شروق قم منتشر شد. «واتیکان، دنیای اسلام و غرب»، «اسلام ستیزی غرب و کلیسا» و ترجمه «پژوهشی درباره انجیل و مسیح» (نوشته آیت الله کاشف الغطاء) از دیگر آثار سیدهادی خسروشاهی در این زمینه است.

برای تهیه این کتاب و دیگر آثار خسروشاهی می ‌توانید در قم به کلبه شروق واقع در ابتدای خیابان صفاییه و در تهران به فروشگاه کتاب موسسه اطلاعات واقع در خیابان انقلاب روبروی دانشگاه تهران مراجعه نمایید و یا با مرکز پخش کتب در قم به شماره تلفن ۳۷۸۳۸۱۴۴ (۰۲۵) یا سایت مرکز بررسی های اسلامی (www.iscq.ir) یا سایت پاتوق کتاب فردا (www.bookroom.ir) تماس بگیرید.

انتهای پیام/

کد خبر : 73056
تاريخ ثبت خبر : 6 مرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:55
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)