| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

لاله افتخاری در گفت‌و‌گو با طلیعه:


غرب در تلاش برای تبدیل ایران به کشوری مقلد است

استاد دانشگاه شاهد گفت: امروز هم آمریکا و انگلیس از بقایای رژیم پهلوی و فرزند او استفاده می کنند تا سلطه و چپاول خود را ادامه دهند تا بتوانند ایران را مانند کشور عربستان سعودی به کشوری مقلد تبدیل کنند تا در زمان مناسب به کمک غرب بیاید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، لاله افتخاری نماینده اسبق در مجلس شورای اسلامی و استاد دانشگاه شاهد درباره موضع گیری دولت ایران در برابر بدعهدی غرب و به ویژه کشور آمریکا در معاهدات بین المللی با ایران طی ماه های اخیر گفت: ما در برابر این موضع ناعادلانه باید به دستورات اسلام عمل کنیم، خودباوری و تکیه بر توان مردمی و به کارگیری ظرفیت های بومی، جلب اعتماد مردم، تبعیت از مقام معظم رهبری، پشت کردن به دشمنان و دوستی با دولت هایی که حسن نیت آنها به ما ثابت شده است، از اقدامات مهم در این مساله است.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن می فرماید: «خداوند شما را از ارتباط با کسانی که با شما جنگ و کینه ورزی نداشته اند، منع نمی کند و عدالت را در ارتباط با آنها اجرا کنید.» بنابراین با توجه به توصیه قرآن ما می توانیم با کشورهایی که دشمنی با ما ندارند ارتباط داشته باشیم. وظیفه حاکم اسلامی است که ارتباط درستی با دولت هایی که دشمنی با ما ندارند هر چند که هم دین و یا هم زبان ما نباشند، ایجاد کند.

استاد دانشگاه شاهد افزود: این تعامل باید با هدف حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور و مدیریت منابع انسانی و زیرزمینی همراه باشد . دولت در تعامل با دیگر کشورها باید بر عملکرد مسئولان و مدیران در ایجاد روابط بین المللی نظارت های کافی را داشته باشد تا نگاه به این روابط متعهدانه و مسئولانه باشد.

اگر ما هم بستن درهای بین المللی به روی خود را قدر بدانیم و مدیریت کنیم، فرصتی پیش می آید که به خودباوری و خودکفایی و استقلال همه جانبه برسیم و برای همه دنیا الگو باشیم

وی اظهار کرد: دولت باید با مدیران و مسئولان در عرصه بین المللی برخورد قاطعانه داشته باشد تا اگر دست چپاول به بیت المال دراز می کنند به صورت جدی برخورد کند. امام علی(ع) در عهدنامه مالک اشتر هم به این مساله اشاره داشته است.

افتخاری تصریح کرد: ما می بینیم در شرایط سخت بین المللی چین درهای کشورش را به روی خود می بندد و هند به امکانات داخلی خود تکیه می کند. اگر ما هم بستن درهای بین المللی به روی خود را قدر بدانیم و مدیریت کنیم، فرصتی پیش می آید که به خودباوری و خودکفایی و استقلال همه جانبه برسیم و برای همه دنیا الگو باشیم.

وی با اشاره به سابقه دشمنی دیرینه غرب و نظام استکبار با انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی «نه» بزرگی به رژیم گذشته بود که تحت سلطه آمریکا و قبل از آن انگلیس قرار داشت. خاطرات خاندان پهلوی نشان دهنده این سلطه بیش از اندازه است.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: رضاخان و بعد از آن محمدرضاشاه بعد از رسیدن به سلطنت به دامان آمریکا افتادند و تا روز آخر هر دو کشور آمریکا و انگلیس را برای خود نگه داشتند. امروز هم آمریکا و انگلیس از بقایای رژیم پهلوی و فرزند او استفاده می کنند تا سلطه و چپاول خود را ادامه دهند تا بتوانند ایران را مانند کشور عربستان سعودی به کشوری مقلد تبدیل کنند تا در زمان مناسب به کمک غرب بیاید و از منابع مالی ایران بهره ببرند.

کشور ما سالها محل امن برای غرب در طول رژیم پهلوی بود و غرب به همین دلیل مخالفت مبنایی با جمهوری اسلامی دارد

افتخاری اضافه کرد: از نظر اخلاقی، ایران بر اساس مبانی اسلامی بنا شده و این مبنا مورد قبول غرب نیست. این در حالی است که امروز می بینیم نظام آمریکا دارای افول اخلاقی و سیاسی است. آمریکا بر اساس معیارهای مورد قبول خود مانند حقوق کودک، حقوق زنان و حقوق بشر ایستاده و مردم کشور خودشان در برابر سیاست های غلط دولت معترض هستند.

وی ادامه داد: کشور ما سالها محل امن برای غرب در طول رژیم پهلوی بود و غرب به همین دلیل مخالفت مبنایی با جمهوری اسلامی دارد. جمهوری اسلامی نمی پذیرد زیر سلطه استکبار برود و به عنصری دست نشان دهنده تبدیل شود.

افتخاری بیان کرد: مبانی فکری جمهوری اسلامی ما با غرب متفاوت است و طبق گفته شهید بهشتی و مقام معظم رهبری «آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.» آمریکا امروز با سخنان و رفتارهای افراطی عصبی گونه سعی می کند شهروندان خود را فریب دهد تا اقدامات نادرست خود را پنهان کند.

وی با اشاره به نحوه مواجهه دولت با غرب گفت: دولت در مراحل مختلف مواجهه های گاهی ضعیف و گاهی قوی داشته است و گاهی پالس هایی از دولت داده شده که دشمن را به طمع انداخته است زیرا بارها از مذاکره با آمریکا سخن گفته شد. چنین پالس هایی برای ما منفی و برای دشمن مثبت است. اما با این وجود دولت تحت رهبری دینی کشور با خودباوری و شجاعت حمایت می شود.

وی در پایان سخنانش گفت: رویکرد اخیر دولت در قبال غرب مطلوب بود و این مواجهه باید در جای جای بدنه دولت دیده شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 73007
تاريخ ثبت خبر : 7 مرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:05
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)