| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

پایان‌نامه فروشی و اُفت شأن علمی کشور؛


مقالات کتابخانه‌ای و تکراری به درد حل مشکلات کشور نمی‌خورد

رئیس دانشگاه شاهد با تأکید بر ضرورت عزم ملی برای مقابله با پایان‌نامه‌فروشی، گفت: مقالات کتابخانه‌ای به درد حل مشکلات کشور نمی‌ خورد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از فارس، کامیار ثقفی رئیس دانشگاه شاهد درباره بحث پایان‌نامه فروشی گفت: بحث ارائه مقاله حرکت مثبت و درستی است و به عنوان فرصت برای جامعه دانشگاهی به شمار می‌رود ولی هر فرصتی در کنار خود عوارض و تهدیداتی هم دارد.

وی افزود: تولید مقاله به عنوان یک شاخص در تولید علم در تمام دنیا مطرح است، اما اینکه مقالات صرفاً پایه نظری یا کتابخانه‌ای داشته باشد یا خریداری شده باشد و منجر به حل مشکلات جامعه نشود اشکال دارد.

ثقفی اظهار داشت: پایان‌نامه‌های دانشجویی اگر به سمت حل مشکلات کشور برود و خروجی‌ها با چنین عملکردی مطالبه شود به صورت طبیعی فروش پایان‌نامه به این صورت انجام نمی‌شود.

وی اضافه کرد: به نظر می‌آید این توانایی وجود دارد که جلوی پایان‌نامه‌فروشی را بگیریم اما نیاز به یک عزم جدی داریم، قوانینی هم تصویب شده که مشکلی ندارد ولی بحث اجرای آن مطرح است.

به گفته رئیس دانشگاه شاهد، فروش پایان‌نامه تخلف است و قانونگذار این مسئله را تبیین کرده ولی برای اجرا باید مجریان اقدام کنند که این مسئله نیاز به عزم ملی دارد.

وی گفت: البته بحث پیشگیری بسیار مهم است و باید سازوکاری چیده شود که این تخلف کلاً صورت نگیرد و می‌توان با سخت‌گیری‌هایی، جهت‌گیری پایان‌نامه‌ها را به سمتی سوق داد که برای حل مشکلات کشور مفید باشد.

انتهای پیام/

کد خبر : 72706
تاريخ ثبت خبر : 2 مرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:37
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)