| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


جلد دوم تاریخ مدرن ایران منتشر می‌شود

جلد دوم تاریخ مدرن ایران، نوشته یرواند آبراهامیان، برجسته‌ترین تاریخ‌نویس معاصر، قرار است در ماه آگوست سال جاری میلادی منتشر شود.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ایبنا، یرواند آبراهامیان، برجسته‌ترین تاریخ‌نویس معاصر، در یک بازنگری مجدد در تاریخ مدرن ایران، جلد دوم تاریخ معاصر ایران را در تاریخ ۳۱ آگوست(۹ مردادماه) سال جاری میلادی به زبان انگلیسی و از سوی انتشارات دانشگاه کمبریج روانه بازار خواهد کرد.

جلد اول «تاریخ مدرن ایران» که در سال ۲۰۰۹ میلادی منتشر شد، در ۳۱ فصل به بررسی و بیان اتفاقات در ایران از دوره قاجار تا زمان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد می‌پردازد که موضوعاتی چون اکتشاف نفت، دخالت‌های خارجی، نقش خاندان پهلوی، انقلاب ۵۷ و زایش جمهوری اسلامی را مورد ارزیابی و کاوش قرار می‌دهد. جلد دوم این کتاب، خواننده را به زمان و دوران معاصرتری می‌برد و حوادثی و رویدادهایی چون جنبش سبز در سال ۲۰۰۹، دوره دوم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، انتخابات روحانی و امور هسته‌ای ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 یرواند آبراهامیان در تاریخ ۱۳۱۹ در تهران متولد شد. وی از برجسته‌ترین تاریخ‌نگاران ایرانی به شمار می‌آید که تاکنون کتاب‌های پژوهشی باارزشی از او درباره تاریخ ایران معاصر منتشر شده است. آبراهامیان مدتی را در دانشگاه پرینستون و آکسفورد، تاریخ جهان تدریس می‌کرد و هم‌اکنون استاد تاریخ جهان و خاورمیانه در دانشگاه باروک در شهر نیویورک است.

از کتاب‌های منتشر شده ابراهامیان که به فارسی ترجمه شده و به رویدادهای ایران مربوط می‌شود می‌توان از آثاری چون «ایران بین دو انقلاب» با ترجمه احمد گل محمدی و محمد ابراهیم فتاحی، «کودتا» با ترجمه محمد ابراهیم فتاحی،«مقالاتی در جامعه‌شناسی ایران» با ترجمه سهیلا ترابی، «پارانوید در سیاست ایران» گردآوری و ترجمه محمد ابراهیم فتاحی و «مردم در سیاست ایران» با ترجمه بهرنگ رجبی نام برد.

جلد اول «تاریخ مدرن ایران» با ترجمه محمد ابراهیم فتاحی و از سوی انتشارات نی در ایران منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 72646
تاريخ ثبت خبر : 2 مرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:01
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)