| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «مشروعیت حکومت در قرآن» منتشر شد

كتاب «مشروعیت حكومت در قرآن» نام اثر جدیدی از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است كه به تازگی روانه بازار نشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «مشروعیت حکومت در قرآن» نام اثر جدیدی از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است که به تازگی روانه بازار نشر شده است.

.
این کتاب بر پایه پژوهشی استوار است که در آن مسئله مشروعیت به عنوان یکی از مسائل مهم در ساحت سیاست و حکومت در قرآن و با تأکید بر دیدگاه تفاسیر و مفسران معاصر واکاوی شده است.
در فصول مختلف این کتاب به موضوعاتی نظیر مشروعیت حکومت پیامبران در قرآن، مشروعیت حکومت پیامبر اکرم(ص) در قرآن، مشروعیت حکومت امامان(ع) در قرآن و مشروعیت حکومت در عصر غیبت در قرآن پرداخته شده است.
در فصل آخر این کتاب مشروعیت الهی ـ‌ مردمی حکومت در عصر غیبت به طور مفصل مورد بحث قرار گرفته است و در چند گفتار آیات قرآن کریم با دسته‌بندی، آیات مشورت، آیات خلافت انسان و وراثت زمین، آیات وراثت زمین و آبادانی و آیات دال بر توجه خطابات تکالیف عمومی به مردم بررسی شده اند و در نهایت هم دیدگاه های مفسران و صاحب نظران اسلامی نظیر امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی، شهید مطهری و … پیرامون مشروعیت الهی ـ مردمی حکومت آورده شده است.
نویسنده کتاب «مشروعیت حکومت در قرآن» علی آقاجانی محقق گروه علوم سیاسی پژوهشکده علوم اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است و علاقه مندان به مباحث سیاسی می توانند این کتاب را با قیمت ۱۵ هزارتومان از کتاب‌فروشی ها و یا از سایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی rihu.ac.ir خریداری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 72520
تاريخ ثبت خبر : 31 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 13:01
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)