| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

به همت گروه مطالعات علم مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران؛


نخستین مدرسه تابستانی «فلسفه علوم شناختی» برگزار می شود

نخستین مدرسه تابستانی فلسفه علوم شناختی، به همت گروه مطالعات علم مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می‌‏شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، نخستین مدرسه تابستانی فلسفه علوم شناختی، به همت گروه مطالعات علم مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می‌‏شود. این مدرسه در سه روز  متوالی از شنبه ۲۷ مرداد تا دوشنبه ۲۹ مردادماه  با حضور اساتید و پژوهشگران برجسته این عرصه، در  سالن کنفرانس مؤسسه برگزار می شود.


فلسفه علوم شناختی به طور کلی عناوین فلسفی مرتبط با مطالعه علمی شناخت (Scientific Study of Cognition) را در بر می‌‏گیرد و جزو شاخه‏‌های جدید فلسفی به شمار می‌‏رود. این شاخه از مطالعات فلسفی، بیش از آن‏که با مفاهیم پیشینی و مستقل سر و کار داشته باشد، ناظر به یافته‏‌های تجربی‌ای است که دستاوردهای علوم شناختی (علوم اعصاب، هوش مصنوعی، و …) به ارمغان آورده‏‌اند.
نخستین مدرسه تابستانی فلسفه علوم شناختی اما مجموعه ۹ ارائه از عناوین تخصصی این حوزه مطالعاتی است تا آغازی باشد برای طرح گسترده‏‌تر مباحث فلسفه علوم‌‏شناختی در محافل فلسفی داخل کشور، و زمینه‌‏سازی برای پژوهش‏‌های جدی و متعدد در این زمینه. جزئیات برنامه ارائه‌‏ها در این مدرسه، به شرح ذیل است:

علاقه مندان برای ثبت نام در مدرسه تابستانی لازم است فرم اطلاعات اوّلیه متقاضی را از بخش مستندات سمت چپ همین صفحه دانلود کرده و حداکثر تا تاریخ ۱۰ مرداد ۹۷ به Philocog@irip.ir ارسال کنند، و علاوه بر تکمیل این فرم، تصویر آخرین مدرک تحصیلی یا کارت دانشجویی یا کارت عضویت هیئت علمی یا مدارک حوزوی نظیر آن را ضمیمه کنند. پذیرش یا عدم پذیرش داوطلبان حداکثر تا تاریخ ۱۳ مرداد از طریق ایمیل، به اطلاع ایشان خواهد رسید.

همچنین، پذیرفته‏‌شدگان تا تاریخ ۲۰ مرداد مهلت دارند با واریز شهریه شرکت در مدرسه تابستانی، ثبت نام خود را قطعی نمایند. اطلاعات مربوطه در ایمیل اعلام پذیرش در مدرسه، خواهد آمد.‌ لازم به ذکر است شهریه مدرسه تابستانی ۱۰۰۰۰۰۰ ریال معادل صد هزار تومان است و اقامت در تهران برای فراگیران غیر تهرانی، بر عهده‌ی خود ایشان است،. همچنین امکان پذیرایی ناهار به عهده خود شرکت‌کنندگان است.

گفتنی است، در پایان دوره، گواهی رسمی شرکت در مدرسه تابستانی برای فراگیرانی که به طور منظّم در کلاس‏‌ها شرکت داشته‏‌اند، صادر می شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 72432
تاريخ ثبت خبر : 30 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 16:20
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)