| امروز سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

توسط نشر نی؛


نظریه‌های کلاسیک جامعه‌شناسی به چاپ دهم رسید

کتاب «نظریه‌های کلاسیک جامعه‌شناسی» نوشته‌ «تیم دیلینی» کتابی است که می‌تواند برای دانشجویان علاقه‌مند به مطالعه در مورد نظریه‌های جامعه‌شناسی مفید واقع شود.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از مهر، کتاب «نظریه‌های کلاسیک جامعه‌شناسی» دیدگاهی جامع و کامل از قریب ۴۰۰ سال نظریه‌پردازی اجتماعی ارائه می‌کند و بر تفکر جامعه‌شناختی بسیار تأکید دارد.

تیم دیلینی، نویسنده این کتاب، همگرایی علوم اجتماعی، علوم طبیعی، فلسفه و تاریخ را به‌خوبی به تصویر کشیده است. زندگینامه‌ هریک از نظریه‌پردازان مهم و تأثیر آثار هریک از آنان و نیز مرور و نقدی بر آثار مهم‌شان به‌طور خلاصه در این کتاب آمده است.

کتاب «نظریه‌های کلاسیک جامعه‌شناسی» به هریک یک از نظریه‌پردازان به صورت زیر پرداخته است: ۱، زندگینامه ۲، تأثیرپذیری فکری ۳، مفاهیم و آثار و ۴، تأثیرگذاری فکری.

  فصول و نظریه‌پردازان در این کتاب عبارتند از: ۱، پیشینه اجتماعی، سیاسی و فلسفی تفکرات جامعه شناسی، ۲. آگوست کنت، ۳. هربرت اسپنسر، ۴. کارل مارکس، ۵. امیل دورکیم، ۶. گئورگ زیمل، ۷. ماکس وبر، ۸. چارلز هورتون کولی، ۹. جورج هربرت مید، ۱۰. تورشتاین وبلن، ۱۱. کارل مانهایم، ۱۲. تالکوت پارسونز، ۱۳. جورج هومنز و ۱۴. سهم زنان در نظریه‌های اجتماعی کلاسیک.

نظریه‌های کلاسیک جامعه‌شناسی نوشته‌ «تیم دیلینی» کتابی است که می‌تواند برای دانشجویان علاقه‌مند به مطالعه در مورد نظریه‌های جامعه‌شناسی مفید واقع شود. این کتاب یکی از منابع اصلی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری علوم اجتماعی است.

چاپ دهم کتاب نظریه های کلاسیک جامعه شناسی اثر تیم دیلینی با ترجمه بهرنگ صدیقی و وحید طلوعی در ۴۹۶ صفحه به قیمت ۴۲هزار تومان از سوی نشر نی منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 72420
تاريخ ثبت خبر : 30 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 16:03
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)