| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی نشریه؛


جدیدترین شماره مجله «عصر اندیشه» منتشر شد

مجله فرهنگ و علوم انسانی عصر اندیشه به سردبیری روح‌الامین سعیدی از این هفته هفدهمین شماره خود را روانه پیشخوان مطبوعات سراسر کشور می کند.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، مجله فرهنگ و علوم انسانی عصر اندیشه به سردبیری روح‌الامین سعیدی، این هفته هفدهمین شماره خود را روانه پیشخوان مطبوعات سراسر کشور می کند.

پرونده اصلی این شماره باعنوان «ابرواقعیت فروپاشی» که واکنشی به التهابات سیاسی و اجتماعی اخیر است، می‌کوشد از منظری علمی و جامعه‌شناختی و با کمک گرفتن از اساتید برجسته این حوزه، تز مطرح شده از سوی برخی افراد در خصوص خطر فروپاشی جامعه ایرانی را مورد نقد و ارزیابی قرار دهد.

مناظره پرچالش عباس عبدی و علیرضا شجاعی زند جذاب‌ترین مطلب این پرونده به شمار می‌آید.

عصر اندیشه همچنین در بخش اندیشه خود پرونده مفصلی را برای بررسی وضعیت علوم سیاسی با ارجاع به نامه چندی پیش حسین بشیریه گشوده است. مصاحبه تفصیلی با محمدرضا تاجیک، داوود فیرحی و عبدالحسین خسروپناه در این پرونده برجستگی دارد.

پرونده بین‌الملل این شماره نیز با چند مصاحبه خارجی به حل «معمای ترامپیسم» می‌پردازد. «اسطوره ژن برتر» با درونمایه روانشناختی، «مرثیه‌ای برای پول ملی» در تحلیل تلاطمات اخیر ارزی و «سینما، آینه‌دار جامعه» بر محور سینمای دهه هشتاد ایران، عناوین دیگر پرونده‌های شماره هفدهم این مجله هستند.

عصر اندیشه طی روزهای آینده در کیوسک‌های مطبوعاتی و فضای مجازی (به صورت نسخه الکترونیکی) قابل دریافت است.

انتهای پیام/

کد خبر : 71342
تاريخ ثبت خبر : 17 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 09:25
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)