| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


انتشار کتاب «مهارت‌های سازگاری»

کتاب «مهارت‌های سازگاری» به قلم علی حسین زاده و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، کتاب «مهارت‌های سازگاری» به قلم علی حسین زاده و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

برای رسیدن به یک زندگی مطلوب، ضروری است که همسران انعطاف و سازگاری داشته باشند. رفتارهای خشک، پیچیده و ناسازگار، زندگی را بر همسران تنگ میکند و چهره آن را در برابر دیدگان زن و شوهر و افراد خانواده زشت و نفرت‌انگیز میسازد.

این انعطاف و سازگاری در گفتار و رفتار همسران رخ می‌نماید، و بخش پیدا و آشکار سازگاری، همین گفتار و رفتار است. اما از این نکته نباید غافل شد که رفتار و گفتار ما زاییده تفکر ماست.

ما نمیتوانیم برای پدید آمدن سازگاری صرفاً به رفتار و گفتار توجه کنیم. ریشه پدید آمدن مظاهر سازگاری در نوع تفکر ماست. به تعبیر دیگر، رفتار و گفتار ما شاخههایی از تفکر ما هستند.
بنابراین ابتدا لازم است برای وصول به سازگاری به مهارتهایی در زمینه تفکر بیندیشیم و بر آن مسلط شویم تا بتوانیم رفتار و گفتار خود را مهار کنیم؛ به سمت سازگاری سوق دهیم؛ و از بروز نمادهای انطباق ناپذیر جلوگیری کنیم.

در این زمینه می‌توان از مهارتهای تفکر مثبت، تفکر نقاد، مسئله‌گشایی برای حل مسئله، آشنایی با تحریفهای شناختی و کنترل تفکرهای انطباقناپذیر، به منزله بخشی از مهارتهای شناختی سخن گفت. این کتاب درصدد است که این مهارتها را در اختیار خوانندگان ارجمند قرار دهد.

کتاب «مقدمه ای بر فلسفه اسلامی معاصر» در۳۰۴صفحه و به قیمت ۱۹ هزارتومان روانه بازار نشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 70361
تاريخ ثبت خبر : 4 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 15:48
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)