| امروز چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


آیین بزرگداشت علمی و معرفتی مرحوم احمد احمدی برگزار می‌شود

آیین بزرگداشت علمی و معرفتی استاد احمد احمدی عضو فقید شورای عالی انقلاب فرهنگی به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با همکاری نهادهای علمی و فرهنگی کشور دوشنبه ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیین بزرگداشت علمی و معرفتی استاد احمد احمدی با سخنرانی آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، دکتر غلامعلی حداد عادل، دکتر غلامرضا اعوانی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه، دکتر نجفقلی حبیبی، دکتر وحید احمدی و دیگر اساتید حوزه و دانشگاه در محل تالار علامه جعفری(ره) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می شود.

حجت الاسلام احمد احمدی در سال ۱۳۱۲ (۱۹۳۳ میلادی) در روستای کهکدان ملایر به دنیا آمد. او پس از فراگرفتن دروس مقدماتی به حوزه علمیه بروجرد رفت و به مدت ۵ سال دروس دینی را تا اواخر سطح ۲ فراگرفت. سپس به حوزه علمیه قم رفت و دروس تفسیر و فلسفه اسلامی را در سطوح عالی (اسفار و شفا) نزد علامه طباطبائی، درس فقه و اصول را نزد کسانی همچون امام خمینی (ره)، سیدحسین طباطبایی بروجردی، آیات عظام سلطانی، مشکینی، محقق داماد و نجفی مرعشی فرا گرفت و همزمان دکترای فلسفه غرب را از دانشگاه تهران اخذ کرد. احمدی از سال ۱۳۵۲ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران بود و فلسفه اسلامی و فلسفه غرب و فلسفه تطبیقی را در مقطع دکتری تدریس کرده‌ است.

آیین بزرگداشت علمی و معرفتی حجت الاسلام و المسلمین استاد احمد احمدی عضو فقید شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیأت امناء این پژوهشگاه، روز دوشنبه مورخ ۲۸ خرداد ماه ساعت ۱۴:۰۰ با حضور و سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه در تالار علامه جعفری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی: تهران، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، خیابان پژوهشگاه ۲، شماره ۲ برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 69657
تاريخ ثبت خبر : 23 خرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:18
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)