| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

آیت‌الله اعرافی عنوان کرد:


قابلیت بازیابی و تجلی آیات قرآن در قالب ۲۰ نوع هنر

مدیر حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی(ص) گفت: آرزوی بنده این اس که دستورات قرآن در آئینه ۲۰ هنر تجلی و بازیابی شود تا راهبردی برای تمدن اسلامی باشد و حوزه و المصطفی برای تجقق این مطلب آماده هر نوع همکاری هستند.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه پنج شنبه دهم خرداد در مراسم رونمایی از اولین نرم‌افزار تعاملی قرآن برای کودکان در سخنانی گفت: در دنیای جدید دو مسئله رخ داده است یکی اینکه دوره کودکی و نوجوانی که در گذشته کمتر مورد توجه بود امروز مورد توجه زیادی از سوی خانواده‌ها و کشورها قرار گرفته است.

وی افزود: نکته دوم نیز این است که بازی در دوره کنونی دچار تنوع و دگرگونی و کارکرد زیادتری شده است و در گذشته فقط آن را برای سرگرمی می‌دانستند ولی امروز نقش تربیتی هم برای آن قائل هستند.

اعرافی با اشاره به وجود دیدگاه‌های افراطی و تفریطی در تربیت که برخی نقش دوره کودکی را نفی و برخی آن را همه شاکله تربیت انسان می‌دانند عنوان کرد: اسلام، دیدگاه میانه‌ای در این زمینه دارد و توجه به دوره کودکی را مورد تایید قرار داده است.

مدیر جامعه المصطفی(ص) با بیان اینکه برای بازی کودکان نیازمند راهبری، راهبرد و برنامه‌ریزی هستیم تصریح کرد: آفاق و ابزار هنر تغییر زیادی دارد و برخی کاملا جدید هستند و ما هم در فقه شیعه نگاه متحجرانه به آن نداریم و معتقدیم باید از هنر برای خدمت به توحید و معارف الهی بهره ببریم.

وی افزود: قرآن مقوله بی بدیلی است و به اعتراف ادیان و طبق ادعای ما مسلمین، کتابی دست نخورده است و ما مدعی هستیم قرآن فرا زمانی، فرامکانی، فراتاریخی و فراقومی و … است و بهترین منبع برای تامین نیازهای بشر است.

اعرافی بیان کرد: اندیشه قرآنی درون مایه‌ای برای رفع نیازهای همه بشر در عرصه بین‌المللی دارد زیرا آموزه‌های آن منطقی و عقلانی است به همین دلیل آرزوی بنده این اس که دستورات قرآن در آئینه ۲۰ هنر تجلی و بازیابی شود تا راهبردی برای تمدن اسلامی باشد و حوزه و المصطفی برای تجقق این مطلب آماده هر نوع همکاری هستند.

در این مراسم از نرم‌افزار قرآن برای کودکان به عنوان اولین نرم‌افزار تعاملی با حضور آیت ال‌ه اعرافی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی رونمایی شد.

این نرم‌افزار شامل ۳۰ قصه قرآنی است که با آخرین فناوری‌های روز دنیا تولید شده و از جذابیت زیادی برخوردار است؛ فرایند تولید این اثر دو سال طول کشیده است و گروهی ۲۰ نفره از مجموعه فضای مجازی سراج تولید شده است.

انتهای پیام /

کد خبر : 68977
تاريخ ثبت خبر : 12 خرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 09:56
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)