| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


آسیب شناسی قدرت از دیدگاه امام علی(ع) با تأکید بر نهج البلاغه

پایان نامه کارشناسی ارشد «آسیب شناسی قدرت از دیدگاه امام علی (ع) با تأکید بر نهج البلاغه» توسط معصومه نعمتی به نگارش درآمده و محمد دزفولی استاد راهنما و سیدمحمد میردامادی استاد مشاور این پایان نامه در دانشگاه پیام نور استان تهران بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان نامه «آسیب شناسی قدرت از دیدگاه امام علی (ع) با تأکید بر نهج البلاغه» در مقطع کارشناسی ارشد توسط معصومه نعمتی نوشته شده است.

در چکیده این پایان نامه آمده است:

قدرت از دیر باز، همواره مورد بحث اندیشمندان و صاحبان فکر بوده است و اینکه آیا قدرت ماهیتاً فساد انگیز است یا فساد عارض بر ذات قدرت می شود، نظرات مختلفی ایراد شده است. قدرت در رساله حاضر به معنای توانایی بر انجام کار یا ایجاد پدیده ای است در لغت ودر اصطلاح؛ وسیله و ابزار اعمال قانون یا اعمال اختیاراتی است که قانون به صاحبان قدرت می دهد.

اساسا قدرت پدیده ای آسیب زا و آسیب پذیر است از جمله این آسیب ها که به محض به دست آوردن قدرت گریبان گیر صاحبان آن می شود احساس برتری، بی نیازی و حاکمیت است که هر کدام سرمنشا آفات بعدی خواهند بود. این رساله مدعی است امام علی(ع) برای کنترل و دفع آسیب های قدرت، راه برد خاصی را ارائه می کند.

متن کامل پایان نامه در اینجا  قابل دسترس است.

انتهای پیام/

کد خبر : 68780
تاريخ ثبت خبر : 15 خرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 13:52
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)