| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

یک مدرس دانشگاه مطرح کرد:


آثار و برکات عجیب خواندن نماز در اول وقت

حجت الاسلام شاه محمدی بیان داشت: در اول وقت خواندن نماز، برکت و آثار عجیبی وجود دارد که در وقت های دیگر نیست.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از رادیو گفتگو، ویژه برنامه «نجوا» به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با موضوع نماز اول وقت در ماه مبارک رمضان و با حضور حجت الاسلام دکتر رضا شاه محمدی کارشناس مذهبی و مدرس دانشگاه از شبکه رادیویی گفتگو به روی آنتن رفت.

شاه محمدی در ابتدا اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم به بندگان خود دستور می دهد نماز را بر پا دارید. این جمله یعنی نماز فقط خم و راست شدن نیست و پس از آن در ادامه می فرماید از خداوند پروا کنید زیرا به سوی خداوند گردآوری می شوید.

وی با بیان اینکه نماز ارتباط بین عبد با خداوند است افزود: زمانی که ما به نماز به عنوان تکلیف نگاه می کنیم با زمانی که به نماز عشق می ورزیم کاملاً متفاوت است. در حقیقت در اول وقت خواندن نماز، برکت و آثار عجیبی وجود دارد که در وقت های دیگر نیست.

این مدرس دانشگاه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) در رابطه با نماز اول وقت بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «اگر نمازتان را در اول وقت بخوانید خداوند هم بهشت را برایتان تضمین خواهد کرد.»

شاه محمدی همچنین تاکید کرد: رسانه، هنر، دانشگاه ها و هنرمندان و بسیاری از افراد تاثیرگذار جامعه می توانند در الگو سازی برای این مسئله موثر باشند. متاسفانه الان برخی از دانشگاه ها کلاس ها را دقیقاً در زمان نماز برگزار می کنند.

وی به حدیثی از امام معصوم اشاره داشت و گفت: امام حسن عسکری (علیه السلام) نیز در این رابطه می فرمایند وقتی نماز اول وقت می خوانید حوائجتان برآورده می شود.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: تحت هیچ شرایطی نباید نماز اول وقت را به تاخیر انداخت مگر اینکه کسی از ما طلبی داشته باشد و ما در این زمان باید طلب فرد را بپردازیم. لذا اول باید به نماز بپردازیم تا خدا هم به ما اهمیت دهد البته خداوند به ما و نماز ما نیازی ندارد و این ما هستیم که برای ابراز نیازهای خود به خداوند باید نماز بخوانیم.

این مدرس دانشگاه مطرح کرد: برخی افراد نماز را خوار و خفیف می کنند. یعنی نماز می خوانند اما منت می گذارند که گویا اگر ما روزه نگیریم و نماز نخوانیم از خدایی خداوند کم می شود.

شاه محمدی در خاتمه افزود: وقتی نمازمان را در اول وقت و با حال و شور و طمأنینه نمی خوانیم و تنها به ظاهر نماز اکتفا می کنیم آن نماز مورد قبول قرار نمی گیرد. این نماز مانند توپ کم باد است که هرچه به زمین زده می شود  بالا نمی رود. بنابراین باید سعی کنیم نماز خود را در اول وقت و با حال و عشق بخوانیم.

انتهای پیام

کد خبر : 68203
تاريخ ثبت خبر : 30 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:24
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)