| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

حسین خطاط مطرح کرد:


فلسفه روزه از زبان امام عسکری(ع)/ رمز سعادت معنوی روزه داران

حجت الاسلام خطاط گفت: انسان روزه دار در هنگام گرسنگی و تشنگی، فقرا و بینوایان را یاد می کند و در نتیجه به کمک آن ها می شتابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از مهر، حجت الاسلام حسین خطاط، کارشناس حوزه دین و فرهنگ، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: برای استفاده بهتر از فرصت معنوی ماه مبارک رمضان و برای اینکه مشمول لطف خدا شویم و توفیق عبادت و بندگی و ترک معصیت پیدا کنیم، چند راهکار مهم وجود دارد که اقامه نماز اول وقت، دستگیری از نیازمندان، بیداری در هنگام سحر، انس مستمر با قرآن کریم و ادعیه و اجتناب از گناه، از مهم ترین آنها است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه فساد اخلاقی در جامعه فعلی کولاک می کند و برخی هم متأسفانه دامن به آتش می زنند و این آتش برای خانواده ها و برای جوانان و آینده آنان، تهدید بزرگی است، افزود: کسی که گناه و کردار بیهوده و بی نتیجه داشته باشد، نمی تواند از ماه مبارک رمضان استفاده مطلوب نماید. ماه مبارک رمضان باید مقدمه ای باشد برای رفع فساد اخلاقی.

حجت الاسلام والمسلمین خطاط خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان دستاوردهای فراوانی از جمله صله‌رحم، خدمت به مردم، تمسک به قرآن و عترت و اقامه نماز جماعت، داشته است.

تاکید امام باقر(ع) درباره باقی ماندن بر عمل

این کارشناس حوزه دین و فرهنگ با اشاره به این کلام از امام محمدباقر(ع) که فرمودند «باقی ماندن بر عمل از انجام عمل سخت‌تر است» لذا باید سرمایه معنوی ماه رمضان را حفظ کنیم، اظهار کرد: راهکار مهم به دست آوردن و حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان این است که عزم و تصمیم بر استمرار عمل حسنه داشته باشیم، همت بلند بر انجام عمل و تلاش فراوان برای استمرار عمل داشته باشیم و با خدا برای انجام کار نیک پیمان ببندیم.

این کارشناس دینی گفت: یکی از ویژگی های ماه رمضان این است که قرآن در این ماه نازل شده است، چنانچه خداوند متعال می فرماید «شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًی لِّلنَّاسِ وَ بَیِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَیٰ وَالْفُرْقَانِ»(سوره بقره، آیه ۱۸۵).

کارشناس حوزه دین و فرهنگ خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی(ص) درباره ماه رمضان می فرماید: «ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما روی آورد، ماهی که نزد خدا از همه ماه ها برتر و روزهایش بر همه روزها و شب هایش بر همه شب ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است، ماهی است که شما در آن به میهمانی خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته اید، نفس های شما در آن تسبیح و خوابتان در آن عبادت، عملتان در آن مقبول و دعایتان در آن مستجاب است. بهترین ساعاتی است که خداوند به بندگانش نظر رحمت می کند

فلسفه روزه از زبان امام عسکری(ع)

این کارشناس حوزه دین و فرهنگ افزود: انسان روزه دار در هنگام گرسنگی و تشنگی، فقرا و بینوایان را یاد می کند و در نتیجه به کمک آن ها می شتابد. حضرت امام حسن عسکری(ع) درباره علت وجوب روزه می فرماید «تا توانگر درد گرسنگی را بچشد و در نتیجه به نیازمند کمک کند

حجت الاسلام والمسلمین خطاط گفت: نظر به این که قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نازل شده و تلاوت آیات آن در این ماه فضیلت بسیاری دارد، در روایات اسلامی، از ماه رمضان به عنوان بهار قرآن یاد شده است؛ چنان که حضرت امام باقر(ع) می فرماید: «هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن، ماه رمضان است.»

انتهای پیام/

کد خبر : 67912
تاريخ ثبت خبر : 25 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 15:34
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)