| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «جهان‌شناسی» منتشر شد

کتاب «جهان شناسی» به قلم آیت الله مصباح یزدی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، کتاب «جهان شناسی» به قلم آیت الله مصباح یزدی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

این کتاب پژوهشی در قلمرو مباحث جهان شناسی در قرآن است که در ۵ فصل و شانزده درس تنظیم شده و به ارایه دیدگاه قرآن در باب مسائل مربوط به کیهان، پدیده های جوی، زمینی، موجودات عالم از قبیل: فرشتگان و جن و مسایل مربوط به عرش و کرسی می پردازد.

«قرآن و مسائل جهان شناختی» عنوان فصل نخست این کتاب است که در آن به تبیین اهداف و نگرش ها درباره آیات جهان شناسی و شیوه صحیح مواجهه با آنها پرداخته شده است.

 فصل دوم به بحث «آفرینش جهان» اشاره دارد. پدیده های کیهانی و پدیده های جوی و نیز پدید های زمینی و رابطه پدیده های زمینی با جوی از جمله موضوعاتی است که در فصل سوم این کتاب با عنوان «پدیده های جهان و حکمت آفرینش آنها» آمده است.

«فرشتگان» عنوان فصل چهارم این کتاب است که در آن به بیان اوصاف فرشتگان، اختلاف رتبه آنها و نوع و ماده خلقت ایشان و نیز وظایف و افعال آنها پرداخته شده است.

 «جن و شیطان» پنجمین فصل کتاب است که به توضیح و تشریح اوصاف و افعال فرشتگان، ماده آفرینش جن و مفهوم شیطان و کارهای ابلیس و … می پردازد.

کتاب « جهان شناسی» در۳۶۰صفحه و به قیمت ۲۰ هزارتومان روانه بازار نشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 67884
تاريخ ثبت خبر : 25 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:22
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)