| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌کند؛


نخستین همایش بین‌المللی سیاست‌گذاری اجتماعی در جهان اسلام

دانشگاه علامه طباطبایی با همکاری نهادهای علمی و پژوهشی داخلی و خارجی، نخستین همایش بین المللی سیاست‌گذاری اجتماعی در جهان اسلام را ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت‌ماه برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از دبیرخانه همایش، هدف از برگزاری همایش «سیاست‌گذاری اجتماعی در جهان اسلام» بررسی مسائل سیاست اجتماعی در کشورهای اسلامی با رویکردی تطبیقی و میان رشته ای است.

بر اساس این گزارش، در توضیح چرایی برگزاری این همایش آمده است: مسلمانان حدود ۲ میلیارد نفر از جمعیت جهان را شامل می‌شوند و در حدود ۴۰ کشور دنیا در قاره‌های مختلف اکثریت جمعیت را تشکیل می دهند.
علاوه بر این، مسلمانان زیادی در کشورهای غیراسلامی زندگی می‌کنند و جمعیت زیادی از ادیان و مذاهب دیگر نیز در کشورهای اسلامی سکونت دارند.
سیاست‌گذاری اجتماعی به‌عنوان ابزاری مهم در سامان‌دادن به جوامع امروزی شناخته می‌شود و در آموزه‌های دین اسلام نیز مفاهیم و راهکارهایی برای بهبود وضعیت رفاهی مردم پیش‌بینی شده است.
با این‌ وجود نمی‌توان تصویر یکسانی از سیاست‌گذاری اجتماعی در جوامع مسلمان ترسیم کرد زیرا این کشورها به‌لحاظ تاریخی، سیاسی، فرهنگی، و اقتصادی شرایط بسیار متفاوتی را تجربه کرده‌اند.

به‌ رغم این تفاوت‌ها، جوامع مسلمان با مسائل کم و بیش مشابهی در حوزه‌های آموزش، بهداشت، اشتغال، فقر و نابرابری، مسکن، سالمندی، وضعیت زنان و خانواده مواجه‌اند. تحولات سیاسی سال‌های اخیر در برخی کشورهای اسلامی نشان داد که بی‌تفاوتی نسبت به چنین مسائلی می‌تواند پیامدهای اجتماعی و سیاسی گسترده و مخربی در پی داشته باشد.
حال پرسش این است که کشورهای اسلامی با وجود تنوعها و تفاوتهای خود چگونه به این مسائل مشترک پاسخ سیاستی داده اند؟

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی می توانند به سایت رسمی این همایش به نشانی http://spiw.atu.ac.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/

کد خبر : 67702
تاريخ ثبت خبر : 23 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:36
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)