| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


تأثیر اخلاق در اصلاح الگوی مصرف از منظر معصومین(ع)

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «تاثیر اخلاق در اصلاح الگوی مصرف از منظر معصومین(ع)» توسط قادرغدیری نگاشته و احمد دیلمی، استاد راهنما و سیدهادی عربی و حامد منتظری مقدم اساتید مشاور این پایان‌نامه در دانشگاه معارف اسلامی قم، دانشکده الهیات بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «تأثیر اخلاق در اصلاح الگوی مصرف از منظر معصومین(ع)» توسط قادر غدیری نگاشته شده است.

احمد دیلمی، استاد راهنما و سیدهادی عربی و حامد منتظری مقدم اساتید مشاور این پایان‌نامه در دانشگاه معارف اسلامی قم، دانشکده الهیات بودند.

چکیده:

با توجه به شکل پذیری رفتار فردی و اجتماعی مردم از اخلاق و تاثیر ملموس و انکار ناپذیر آموزه های اخلاقی اهل بیت(ع) بر کم و کیف مصرف بررسی آن از این نگاه دارای اهمیت فراوانی است.
در پایان نامه حاضر به این سوال پاسخ داده می شود که چگونه اخلاق از منظر معصومین در اصلاح الگوی مصرف تاثیر گذار خواهد بود.
در پاسخ به این سوال الگو های اخلاقی که از جانب ائمه مطرح شده مورد بررسی قرار می گیرد تا با به کار بستن آنها راه اصلاح الگوی مصرف هموار گرددکه عبارتند از:

۱٫ الگوهای فردی که شامل اعتدال در تغذیه ، پوشاک وتجمّل، اسراف در لباس، مسکن،وسیله نقلیه، استعمال بوی خوش و موقعیت اجتماعی می شود.

۲٫ الگوهای خانوادگی که شامل: تهیه لوازم زندگی، توسعه بر عیال و مهمان داری می شود.

۳٫ الگوهای اجتماعی که شامل: تضییع نکردن ثروت عمومی مثل منابع طبیعی،ضایع نساختن اموال شخصی دیگران می شود.

در ادامه آسیب های اخلاقی که الگوی مصرف را تهدید می کند- به گونه ای که امامان معصوم هم درباره آن هشدار داده باشند- کنکاش می شود، که عبارتند از: اسراف و تبذیر و در هر کدام علاوه بر مفهوم شناسی ابعاد و مصادیق،عوامل و بالاخره پیامدهای این معیارها مطرح می شود.سپس راه های اخلاقی برای اصلاح الگوی مصرف از منظر معصومین مطرح خواهد شد.

راه‌هایی مثل اقتصاد و قناعت که در این بخش نیز در هر کدام یک علاوه بر مفهوم شناسی ابعاد و مصادیق،عوامل و بالاخره پیامدهای این راه‌ها بحث می شود.برای اجرایی نمودن این الگوها و اینکه چه کسانی مسئولیت اصلاح الگوی مصرف را دارند، در آخرین فصل کسانی را که در مورد اصلاح الگوی مصرف مسئولیت دارند ذکر کردیم.

علاقه مندان می توانند چند صفحه نخست این پایان‌نامه را از اینجا ملاحظه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 66768
تاريخ ثبت خبر : 9 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:38
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)