| امروز سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


مروری بر کتاب «آموزش حکمت اشراق»

کتاب «آموزش حکمت اشراق» به قلم سیدیدالله یزدان پناه و علی امینی نژاد به همت انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کتاب «آموزش حکمت اشراق» به قلم حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه و علی امینی نژاد به همت انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.

چکیده این کتاب در ادامه می آید: شیخ‌ شهاب‌الدین سهروردی (۵۴۹ ـ ۵۸۷ ق) از جمله ستارگان درخشان فلسفه‌ورزی ایران اسلامی است ‌که محصول تلاش او در قالب حکمت اشراق عرضه شده است. این مکتب‌یکی از مکاتب سه‌گانه بزرگ در فلسفه اسلامی و حلقه واسط میان حکمت مشاء و حکمت متعالیه را تشکیل می‌دهد.
حکمت اشراق افزون بر اینکه روش فلسفی را ارتقا داده و به بسیاری از مطالب قابل نقد فلسفه سنتی مشایی انتقادهایی وارد کرده است، ضمن توجه به همه سرمایه‌های موجود از فلسفه‌های کهن گرفته تا عرفان اسلامی و کلام موفق به‌طرح مباحث بسیار نو شده که زمینه‌ها را برای شکل‌گیری حکمت متعالیه فراهم آورده است.
با این‌همه هنوز ظرفیت‌های‌فراوانی در این حکمت وجود دارد که جای توجه و پی‌گیری دارد. کتاب حاضر کوشیده است متنی منقّح، یکدست،‌ روان و مختصر در جهت انتقال همه‌ دست‌‌ آوردهای مهم حکمت اشراق عرضه کند.

کتاب آموزش حکمت اشراق، که حجت الاسلام و المسلمین علی امینی نژاد آن را تحقیق و نگارش کرده‌اند، در پایه دو اثر پیشین استاد یزدان‌پناه در باب حکمت اشراق تدوین شده است:

الف) کتاب دو جلدی حکمت اشراق (چاپ سمت و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه(

ب) مقاله فلسفه اشراقی (چاپ شده به عنوان فصل یازدهم کتاب درآمدی بر تاریخ فلسفه اسلامی (جلد سوم) چاپ سمت و موسسه امام خمینی)ره)

کتاب «آموزش حکمت اشراق»  در ۲۴۶ صفحه به قیمت ۱۲هزار تومان روانه بازار فروش شد.
انتهای پیام/

کد خبر : 66353
تاريخ ثبت خبر : 4 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:09
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)