| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


انتشار کتاب «شاخص‌های سبک زندگی اسلامی»

کتاب «شاخص های سبک زندگی اسلامی» به قلم جمعی از نویسندگان زیر نظر سید حسین شرف الدین و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، کتاب «شاخص های سبک زندگی اسلامی» به قلم جمعی از نویسندگان زیر نظر سید حسین شرف الدین و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

سبک زندگی در چارچوب اندیشه اسلامی اشاره به واقعیت بنیادینی دارد که همه مفاهیم، تعاریف، دیدگاهها و روایت‌های معطوف به فرهنگ و تمدن از آن سرچشمه می گیرند. از منظر اسلامی، سبک زندگی محتوا و روح عینیت‌یافته فرهنگ و تمدن به شمار می رود. از این رو، تعبیر به «واقعیت اعلا» یا «بخش حقیقی ونرم افزاری تمدن»، مناسب‌ترین بیانی است که می توان در باب اهمیت و جایگاه کانونی سبک زندگی بیان نمود.

 سبک زندگی از منظر اسلام دارای دو بعد ذهنی و عینی یا صورت و محتوا است. بعد ذهنی یا محتوایی سبک زندگی شامل بینش ها، ارزش ها، گرایش ها، اهداف، آرمان ها و جهت‌گیری های ذهنی افراد است. در مقابل، بعد عینی و صوری سبک زندگی، مجموعه‌ای از رفتارهای الگومند است که افراد به اقتضای دنیای درونی و ضرورت های محیطی خود در عرصه‌های مختلف زندگی نظیر کار، مصرف، اوقات فراغت، و … از خود بروز می دهند.

کتاب «شاخص های سبک زندگی اسلامی» در ۴۷۲ صفحه و قطع وزیری به قیمت ۱۸۰۰۰روانه بازار فروش شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 65559
تاريخ ثبت خبر : 21 فروردین 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:33
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)