| امروز سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «کشف الحیره» منتشر شد

کتاب «کشف الحیره» تألیف سید محمداسماعیل مدرس خاتون آبادی با مقدمه، تصحیح و تحقیق علی کرباسی زاده اصفهانی به همت موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، کتاب «کشف الحیره» تألیف سید محمداسماعیل مدرس خاتون آبادی با مقدمه، تصحیح و تحقیق علی کرباسی زاده اصفهانی به همت موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، منتشر شد.

علامه محمد اسماعیل حسینی مدرس خاتون (۱۱۱۶-۱۰۳۱ ه ق)، حکیم، فقیه، متکلم، محدث و ریاضی دان  متبحر، از اندیشه مندان برجسته امامیه و بزرگان مکتب فلسفی اصفهان به شمار می رود که حدود چهل اثر در دانشهای گوناگون عقلی و نقلی از او به جای مانده است.
رساله «کشف الحیرت» در نقد تصوف عامیانه و تأیید عرفان راستین شیعه است. به عقیده خاتون آبادی، مدعیان دروغین تصوف که خود خالی از معنویت حقیقی اند، با افزودن عناصر انحرافی به عرفان راستین، وادی سلوک الی الله را راهی پرخطر و آفت کرده اند.
او منشاء اصلی تشویش و سرگردانی مردم را عالمان بی عمل و و مدعیان بی درد و فقیهان ریاکار ودرویشان بی فکر دانسته؛ و با طرح راهی میانه، به زدودن کاستی های عرفان و تقویت مبانی نظری و عملی آن بر پایه عقلانیت، کتاب و سنت و مکاشفه صحیح مبادرت ورزید.

کتاب «کشف الحیره» در ۲۰۸ صفحه در اسفندماه سال ۱۳۹۵ منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 65376
تاريخ ثبت خبر : 18 فروردین 1397
ساعت بارگزاری خبر : 13:45
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)