| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

یادداشتی از حسین عیوضلو؛


نجات اقتصاد ایران در گرو چیست؟/نیازمند ظهور منجی مقتدر اقتصادی

نجات اقتصاد ایران در گرو ظهور یک منجی مقتدری است که ضمن شناخت الزامات پیشرفت و تعالی اقتصاد ایران با اقتدار لازم موانع رشد و توسعه آن را از پیش رو بردارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، دکتر حسین عیوضلو استاد دانشگاه امام صادق(ع) در یادداشتی نوشت: نجات اقتصاد ایران در گرو ظهور یک منجی مقتدری است که ضمن شناخت الزامات پیشرفت و تعالی اقتصاد ایران با اقتدار لازم موانع رشد و توسعه آن را از پیش رو بردارد و با خناسان و هزار رنگ های حرفه ای که در پست های اجرایی هزینه های فرصت زیادی ایجاد می کنند برخوردهای حرفه ای و تخصصی داشته باشد.

امروز خوشبختانه بسیاری از طرح ها و ایده های روشنفکرمآبانه و لیبرالیستی رنگ باخته و راه به جایی نبرده است. امروز نمی توان بدون ایجاد زیرساخت مستقل در نظامات پولی و بانکی و مالی فقط از الزامات پیوستن به نظامات بانکداری بین الملل سخن گفت چه اینکه بدون این تحول ساختاری و با توجه به  حجم انبوه مخاطرات بین المللی اقتصاد کشور بار دیگر به سمت فروپاشی سوق خواهد یافت.

لذا لازم است قبل از همه به ساختن اقتصادی محکم و پابرجا با تکیه بر توانمندیهای داخلی و فرصتهای منطقه ای پرداخت و در مرحله بعد از فرصت های بین المللی که همچنان وجود دارند و با قدری تدبیر و دوراندیشی امکان بهره برداری دارند استفاده کرد.

در زمانی که مباحث برجام به هر حال فرصت بین المللی خوبی ایجاد کرده بود نباید به طور افراطی تمام زیر ساختهای مقابله با سلطه و تحریم را درو می کردند، بلکه عاقلانه این بود که از آن فرصت برای تقویت این زیر ساختها استفاده می شد.

اگر چنین بود امروز راههای تعاملات بی المللی اینقدر بسته نمی شد و نرخ های ارز تا به این حد ارزش پول ملی را از بین نمی برد. اما با این همه هنوز هم دیر نشده و امکان اصلاح وجود دارد اما از طریق چه نوع افرادی؟

انتهای پیام/

کد خبر : 65153
تاريخ ثبت خبر : 9 فروردین 1397
ساعت بارگزاری خبر : 09:41
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)