| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

به همت انتشارات انقلاب اسلامی؛


«بیانات رهبر انقلاب درباره‌ اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» منتشر شد

کتاب «بیانات رهبر معظم انقلاب درباره‌ اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انتشارات انقلاب اسلامی، کتاب «بیانات رهبر انقلاب درباره‌ اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» برگرفته از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره‌ اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی سال ۱۳۹۶ با ریل‌گذاری جدیدی برای اقتصاد مقاومتی فرمودند: «اقتصاد مقاومتی یک مجموعه است؛ این مجموعه اگر فقط در زیر نام اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار بگیرد، ممکن است چندان منشأ اثر نباشد؛ من علاج را در این می‌بینم که این مجموعه را به نقاط مهم تقسیم کنیم و برای هر نقطه کلیدی و مهمی یک فصلی از زمان را قرار بدهیم و از مسئولین و افراد شاخص و از آحاد مردم بخواهیم که همه‌ همت خود را بر روی آن نقاط کلیدی متمرکز کنند؛ به نظر من علاج در این است که این نقطه کلیدی را امسال درست شناسایی کنیم. به اعتقاد من این نقطه‌ کلیدی عبارت است از تولید، تولید داخلی و اشتغال و عمدتا اشتغال جوانان؛ اینها آن نقاط کلیدی اصلی است.»

این رهنمود، انتشارات انقلاب اسلامی را بر آن داشت تا در راستای وظایف و مأموریت‌های خود، کتابی را در این موضوع تدوین نماید. سال گذشته هم کتاب «اقدام و عمل» از محصولات این انتشارات، به‌طور مبسوط و مفصل به بحث «اقتصاد مقاومتی» پرداخته است.
 در این کتاب جدید، مخاطب در بخش دوم مرور سریعی بر اهم ویژگی‌ها و مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی و در بخش سوم و چهارم بر موضوع اشتغال و تولید تأکید شده است. شایان ذکر است که بخش اول کتاب به کلیاتی در موضوع شعار سال، اختصاص یافته است.

اگرچه نام کتاب «شعار سال» است اما واضح است که تا رسیدن به اقتصادی مستحکم و تا حل مشکل اشتغال و رونق تولید ملی، این کتاب می‌تواند نصب‌العین آحاد مردم و مسئولان قرار گیرد.

برای آنکه انسان بتواند از رفتار خود، ارزیابی مناسبی داشته باشد و همچنین برای اینکه بتواند از مسئولان مطالبه کند باید شاخص و منشوری در اختیار داشته باشد. در این زمینه کتاب «شعار سال ۱۳۹۶» میتواند کمک شایانی نماید.

این اثر با استفاده از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که خود راهنمای این راه هستند، تدوین شده و شامل چهار بخش کلی است. بخش اول کتاب کلیات این بحث اختصاص دارد و در آن از اهداف انقلاب اسلامی، علل تقابل استکبار با جمهوری اسلامی و دلایل اهمیت مباحث اقتصادی در سالهای اخیر بحث شده است.

در بخش دوم این کتاب به موضوع «اقتصاد مقاومتی» پرداخت شده و بیان ویژگی‌های این طرح، الزامات و ظرفیتهای کشور برای تحقق این امر را برشمرده است. از ویژگی‌های این کتاب آن است که به الزامات غیرمادی نیز اشاره کرده که معمولا مغفول واقع میشود. فصل پایانی این بخش به مسئولیتهای مختلف نهادها و اقشار و عموم مردم نظر دارد.

بخش سوم کتاب تحت عنوان «تولید» تالیف شده است. در این بخش نیز با اشاره به چهار سرفصل مهم «ثمرات تقویت تولید ملی»، «ظرفیتهای کشور برای شکوفایی تولید ملی»، «الزامات رونق تولید» و مسئولیتهای نهادها و اقشار و مردم» نکات خوب و کاربردی را به مخاطب خود ارائه میدهد.

بخش چهارم کتاب نیز به موضوع «اشتغال» اختصاص یافته است. در این بخش، فصلی را مختص به بحث اهمیت کار و ارزش کارگر می‌یابیم. فصل آخر این بخش نیز به الزامات و موانع و مسئولیتها برای رونق دادن به اشتغال میپردازد.

کتاب «بیانات رهبر انقلاب درباره‌ اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» در ۵۲۰ صفحه و قطع رقعی به قیمت ۳۴ هزار تومان اروانه بازار فروش شد.
انتهای پیام

کد خبر : 64021
تاريخ ثبت خبر : 14 اسفند 1396
ساعت بارگزاری خبر : 17:04
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)