| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «جامع‌نگری به قرآن در گستره الزامات فقهی حقوقی» منتشر شد

کتاب «جامع‌نگری به قرآن در گستره الزامات فقهی حقوقی» به قلم حجت الاسلام والمسلمین دکتر ولی‌الله نقی‌پورفر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «جامع‌نگری به قرآن در گستره الزامات فقهی حقوقی» به قلم حجت الاسلام والمسلمین دکتر ولی‌الله نقی‌پورفر منتشر شد.

در پیشگفتار این کتاب آمده است: تحقیق حاضر «جامع نگری به قرآن کریم در گستره الزامات فقهی حقوقی»، یکی از مبانی عام و اساسی پژوهش‌های اجتهادی در عرصه تفسیر موضوعی قرآن، در تمام حوزه‌های الهیات و علوم انسانی قرآن کریم به ویژه عرصه مدیریت اسلامی است.
این پژوهش، در فرصت مطالعاتی سال ۸۹-۹۰، انجام پذیرفت و نشر آن به جهت محدودیت‌ها و مشغله‌های متعدد، به تأخیر افتاد.
از دیگر مبانی عام و اساسی پژوهش‌های اجتهادی، «قرآن محوری در پژوهشهای اسلامی» است؛ که اجمالا بسط منظر علامه طباطبایی در تفسیر قرآن به قرآن است.
مبنای اساسی دیگر، «جامع نگری به ساحت‌های وجودی انسان در خطابات قرآنی» است؛ که تمام ساحت‌های مادی معنوی فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و بین المللی را در بر می‌گیرد.
این مبنا، با مبنای اساسی دیگر، «جامعه محوری و حکومت محوری در خطابات قرآنی»، ارتباط تنگاتنگی دارد؛ لذا، مباحث آن‌ها، در ضمن یک پژوهش، سامان می‌یابد.
مبنای اساسی پنجم، «مراتب الزامات دینی» در سه سطح اهل اسلام، اهل ایمان و اهل یقین است؛ که نقش به سزایی در تبیین مراتب الزامات در حوزه‌های فردی، خانوادگی، اجتماعی، مدیریتی، حکومتی و غیره دارد.
مبنای اساسی ششم، «نقش علم به زمان، در فهم و تحقق دین، است که اشاره‌هایی از این بحث، در مقدمه کتاب اصول مدیریت اسلامی و الگوهای آن، آمده است.
مباحث مبانی فوق در طول زمان فراهم گردیده است؛ امید است خداوند تبارک و تعالی، توفیق تدوین تفصیلی آنها را عنایت فرماید.

کتاب «جامع‌نگری به قرآن در گستره الزامات فقهی حقوقی» با شمارگان ۱۰۰۰نسخه و با قیمت ۲۸هزار تومان روانه بازار فروش شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 62229
تاريخ ثبت خبر : 25 بهمن 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:53
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)