| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

در همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی مطرح شد؛


پلیس برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی از تمام ظرفیت‌ها بهره می‌گیرد

سردار اشتری گفت: پلیس برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی از تمام ظرفیت ها بهره خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از سایت پلیس، اولین همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی با حضور اندیشمندان و پژوهشگران علوم مختلف اسلامی، مدیران و فرماندهان کشوری و لشکری ۲۷ دی ماه در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد.

سردار حسین اشتری در اولین همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی گفت: ان شاءالله نتایج این همایش و نشست یک روزه باعث ارتقاء روز افزون نیروی انتظامی باشد و به افق های ترسیمی مقام معظم رهبری برای پلیس ، نزدیک تر شویم.

وی با اشاره به مراحل پنجگانه رسیدن به تمدن نوین اسلامی ازمنظر مقام معظم رهبری، افزود: انقلاب اسلامی ، نظام اسلامی ، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی شامل این مراحل پنجگانه است که اکنون در مرحله دولت اسلامی هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تعریف تمدن، عنوان کرد: پیشرفت مادی و معنوی، توجه بر ظرفیت های بومی و داخلی و … بخشی از تعریف تمدن است، تمدن باید بدون وابستگی و کپی برداری باشد.

سردار اشتری ادامه داد: هر کشوری تمدنی دارد و تمدن نوین اسلامی یعنی تمدنی مبتنی بر فرهنگ اسلامی و در برگیرنده شاخص های انقلابی و اسلامی؛ تمدن ایران اسلامی نیز مبتنی بر فرهنگ ناب محمدی و الگوی اسلامی و ایرانی است.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر لزوم بهره مندی از نظرات علما، خبرگان، اندیشمندان و نخبگان جامعه برای رسیدن به تمدن اسلامی، بیان کرد: دولت اسلامی دارای ویژگی هایی چون؛ انقلابی بودن، عدالت گستری، پیشرفت در مادیات و معنویات، پرچمداری در نوگرایی و … است.

این مقام عالی انتظامی تأکید کرد:  اگر بخواهیم به تمدن نوین اسلامی دست یابیم باید دولت ، جامعه و محیط پیرامونی به شاخصه های موثر در رسیدن به این مهم مجهز باشند، به طوری که کشور ایران اسلامی الگوی سایر جوامع باشد و از هر حیث پیشرفت و ترقی را در خود ایجاد کنیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور، پیش روندگی و پیش برندگی را دو مولفه مهم برای رسیدن به پلیسی در تراز انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: اگر می خواهیم پلیسی در تراز جمهوری اسلامی و تمدن نوین اسلامی داشته باشیم در مرحله اول باید به قابلیت های لازم دست یابیم ، نیروی انتظامی باید قدرتمند، برخوردار از فناوری های بومی ، انقلابی ، جهادی، مومن، پرچمدار و مدافع عدالت، آسیب ناپذیر، پاسخگو، و مردمی باشد؛ پلیس با احصاء این ویژگی ها می تواند در تراز تمدن اسلامی قرار بگیرد.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: بنا بر تأکید مقام معظم رهبری، نیروی انتظامی باید یک سازمان انقلابی، مسلمان، متدین، جهادی، الگو ، مقتدر و این اقتدار توأم با رأفت و عدالت باشد.

سردار اشتری با اشاره شرفیابی به محضر مقام معظم رهبری، یادآور شد: معظم له در تعریف سازمان ها بیان فرمودند:  بعضی سازمان ها حرکت رو به عقب، برخی دارای ایستایی و برخی دارای رشد هستند، نیروی انتظامی نه حالت حرکت در عقب و نه ایستایی دارد ، بلکه رو به رشد است و باید  این رشد سرعت بگیرد.(نقل به مضمون(

وی با تأکید بر لزوم سرعت بخشی پلیس در رسیدن به تراز اسلامی، یادآور شد: پلیس حتی برای تحقق مبحث اقتصاد مقاومتی نیز برنامه دارد به طوری که با امنیت سازی فضا برای سرمایه گذاران و تکیه بر توان بومی و علمی کشور در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی گام بر می دارد.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به ناآرامی و اغتشاشات اخیر، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی همواره بر مدار تدابیر فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز حرکت می کند و در این حوادث نیز با پیروی از تدابیر رهبری مبنی بر " اقتدار توأم بر رأفت " عمل کرده است؛ اینکه امروز نیروی انتظامی به لطف الهی دارای محبوبیت ویژه در بین مسئولان ، مردم ، خانواده معزز و معظم شهدا است به دلیل لطف الهی و پیروی از تدابیر مقام معظم رهبری می باشد.

وی با اشاره به خویشتنداری توأم با اقتدار پلیس در ناآرامی های اخیر، مطرح کرد: بهره گیری از نیروهای آموزش دیده، هوشمندی و شناسایی و دستگیری اغتشاشگران، عدم استفاده از سلاح جنگی وهوشیاری از رویکردهای پلیس در جریان این حوادث بود.

سردار اشتری با اشاره به دستگیری های هوشمند پلیس در ناآرامی های اخیر، بیان کرد: با بررسی های صورت گرفته  برخی افراد به قید تعهد آزاد  و همه متهمان تحویل دستگاه قضا شدند.

وی با بیان اینکه در جریان ناآرامی های اخیر هیچ یک ازکارکنان پلیس شهید نشدند ، بیان کرد: تعداد زیادی از همکارانمان مصدوم شدند اما از طرف مقابل (گروه اغتشاشگران) کسی مصدوم نشد.

فرمانده نیروی انتظامی اشاره کرد:  در جریان شرفیابی اخیر محضر مقام معظم رهبری ایشان از عملکرد نیروی انتظامی تشکر کردند و فرمودند: خیلی خوب بود و اثرات خوبی هم داشت.(نقل به مضمون)، این مهم برای ما سرمایه ای بزرگ است.

این مقام عالی انتظامی همچنین با اشاره به برگزاری همایش یک روزه فرماندهان ناجا طی روزهای گذشته (دوشنبه)، بیان کرد: سلام و تشکر مقام معظم رهبری را در جریان این همایش به همکاران محترم ابلاغ کردم؛ همه فرماندهان و کارکنان ناجا رضایت مندی معظم له را مدالی بر سینه خود می دانند. امید است قدردان این سرمایه ارزشمند باشیم.

سردار اشتری در پایان گفت: پلیس برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی از تمام ظرفیت ها بهره خواهد گرفت.

همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی، نقطه وصل پلیس و نخبگان جامعه

سردار احمدرضا رادان در اولین همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی با تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری این همایش، اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که در ناجا با همت فرمانده محترم نیروی انتظامی و به دستور و ابلاغ ایشان ، جزء اولین یگان های نیروهای مسلح می باشیم که در خصوص معماری ناجا توانستیم اولین همایش را سال گذشته برگزار و امسال در ادامه اهداف و برنامه های این مرکز ، همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه رسیدن به پلیسی در تراز انقلاب اسلامی ایران از تأکیدات مقام معظم رهبری است، اهداف این همایش را تبیین کرد و گفت: امید است امروز، نقطه وصلی بین پلیس و نخبگان جامعه باشیم تا راهبرد تمدن نوین اسلامی را به سرمنزل مقصود برسانیم .

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا ادامه داد: اطمینان خاطر دارم با وجود فرماندهان خوب در نیروی انتظامی و نخبگان و فرهیختگان کشور رسیدن به این مهم دور از انتظار نیست و انجام شدنی است.

وی در پایان گفت: از همه کسانی که ما را در غنای علمی این همایش یاری کردند، سپاسگزارم.

دولت و نظام اسلامی باید بسترساز رشد فضائل اخلاقی باشد

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین اژه ای در اولین همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی گفت: همگان قبول داریم آفریننده این جهان؛ علیم، قدیر، رحیم و رحمان است و می دانیم که از جمله آفریننده های جهان هستی، انسان به عنوان اشراف مخلوقات است.

این مقام عالی دستگاه قضا ادامه داد: انسان دارای تفکر، تعقل، تدبر و ممتاز بین سایر مخلوقات الهی است و با این تفکر و تعقل می تواند در سایر اجزای هستی تصرف کند؛ آدمی براساس تفکر و تدبیر می تواند با استعداد و ظرفیتی که خداوند در او قرار داده به اعلاء صعود کرده و یا با سقوط، از حیوان پایین تر و پست تر شود.

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: باور داریم دین اسلام ؛ دینی جامع ، کامل و کافی برای رسیدن انسان به قله سعادت است و انسان با دستورات ناب اسلامی می تواند به سعادت برسد. دین اسلام دارای شاخص های منحصر به فردی است و همین دین می تواند آدمی را به حد اعلاء برساند و از سقوط نجات دهد.

وی اضافه کرد: حدود ۴ دهه قبل در ایران اسلامی،یک انقلاب با رهبری فردی اسلام شناس، فقیه جامع الشرایط و … به وقوع پیوست و یکی از عالمان دینی والهی با حمایت مردم این انقلاب را در بهمن ۵۷ به پیروزی رساند.

حجت السلام اژه ای ادامه داد: انقلاب اسلامی به رهبری فقیه عادل و تربیت شده اسلام ناب ، نظامات اسلامی را پایه گذاری کرد .

وی اضافه کرد: انقلاب مبتنی بر نظام اسلامی، کارگزارانی متناسب با این نظام می خواهد، این نظام اسلامی زمانی می تواند مفید، موثر و کامل واقع شود که دولتمردان و کارگزاران آن پایبند به انقلاب و نظام اسلامی باشند.

معاون اول دستگاه قضا خاطر نشان کرد: چنانچه کارگزاران انقلاب اسلامی فاقد بینش اسلامی باشند نمی توانند موثر واقع شوند.

وی افزود: نظام اسلامی مبتنی بر"لا اله الا الله است ؛ یعنی این نظام اسلامی هم جذب و هم دفع ، هم سلب و هم ایجاب دارد. یعنی چنین نظام اسلامی هم شمشیر و هم کتاب دارد ، در مقابل ظلم و ظالم می ایستد و در مقابل مظلوم و غیر ظالم ؛ خضوع ، خشوع و جذب دارد.

وی بیان کرد: کارگزاران نظام اسلامی و دولتمردان اسلامی باید مبتنی بر بینش توحیدی ناب و اسلام جامع باشند که چنین رویکردی باعث می شود همه ارکان جامعه اعم از اقتصاد، فرهنگ، انتظام بخشی و …"اسلامی" باشد یعنی بینش دولتمردان اسلامی مبتنی بر اسلام جامع باشد، نمی توانیم بگوییم دارای نظام اسلامی هستیم اما اقتصاد ، فرهنگ و … کشورمان غیراسلامی باشد.

اژه ای تأکید کرد: این حرف که دولت و نظام اسلامی کاری به جهنم و بهشت مردم ندارد، غلط است؛ این حرف که کسی را نمی خواهیم به زور به بهشت بفرستیم کاملا غلط است، دولت و نظام اسلامی باید بستر رشد فضائل اخلاقی را فراهم کند.

معاون اول قوه قضائیه خاطر نشان کرد: دولت اسلامی و کارگزاران چنین دولتی موظف هستند بسترجامعه را فراهم تا فضائل اخلاقی در همه ابعاد آن رشد یافته و انسان ها به سوی سعادت و کمال بروند.

وی ادامه داد: اقتضای رسیدن به سعادت انسان نیازمند مقدماتی است و بخش های مختلف جامعه باید این مقدمات را فراهم کنند ، در چنین شرایطی همه بخش های جامعه و کشور باید اسلامی شود. اگر بخواهیم یک تمدن الگو و اسوه برای جهان ارائه کنیم باید از اسلام ناب که دین جامع و کامل است بهره بگیریم .

حجت الاسلام و المسلمین اژه ای مطرح کرد: جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دینی است که مأخذ آن وحی است و از ناحیه خدای قادر ، متعال ، علیم و … نازل شده است، خدایی که بر همه چیز عالم، قادر، رحمان و رحیم است و سرنوشت نهایی همه ما به دست اوست ، او مالک یوم الدین است اگر بر این مبنا حرکت کردیم، می توانیم بگوییم تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری کرده ایم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری این همایش توسط مرکز مطالعات راهبردی ناجا تأکید کرد: صدها هزار بار خداوند را شکر که چنین نیروی انتظامی خوب ، متدین ، مخلص ، جهادگر و آینده نگری داریم البته ضعف هایی نیز وجود دارد.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به نقش ناجا در رسیدن به تمدن نوین اسلامی، یادآور شد: نقش و اهمیت نظم و امنیت در جامعه بر کسی پوشیده نیست ، نظم و امنیت در دین مبین اسلام دارای جایگاه رفیعی است؛ دین اسلام بر ایجاد نظم و امنیت اهتمام و تأکید دارد و برای تولیدکنندگان این نظم و امنیت نیز ارزش قائل است، همچنان که برای کسانی که مخل نظم و امنیت هستند مجازات در نظر می گیرد.

وی با تأکید بر نقش موثر نیروی انتظامی در تحقق تمدن نوین اسلامی، گفت: مأموریت هایی که در قانون اساسی برای نیروی انتظامی تعیین شده به نوعی بیانگر نقش نیروی انتظامی در شکل گیری و رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین اژه ای با طرح این سوال که کدام نیرو، بخش و یا دستگاهی را سراغ دارید که با این سطوح از مردم و کشور سروکار داشته باشد؟ گفت: نیروی انتظامی با همه اقشار جامعه سروکار دارد؛ پلیس حافظ جان ، مال و ناموس مردم است.

وی خطاب به فرماندهان و کارکنان پلیس، بیان کرد: شما در اقصی نقاط کشور از خط مرزی ، تا دل شهرها و روستا ها حضور دارید و از جهات مختلف ایفای نقش می کنید و ما قدردان تلاش نیروی انتظامی هستیم. امروز ناجای ما بحمدالله پویا و مورد اعتماد است .

وی با اشاره به عصر جاهلیت، بیان کرد: امروز نیز در عصر مدرن جاهلیت شاهد کودک کشی با بمب و موشک و … توسط اعیادی استکبار هستیم، این ظلمت جهان ، حقیقتا ظلمات است و تاریکی اندر تاریکی با رنگ و لعابی به ظاهر روشن است. اگر می خواهیم در این جاهلیت مدرن و در این ظلمات روشن نما به نقطه مطلوب و تمدن نوین اسلامی برسیم به هیچ وجه نباید به آنچه که هستیم بسنده کنیم، باید قوه قضائیه ، نیروی انتظامی ، دولت و … در تراز انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اژه ای بیان کرد: باید برای مطرح شدن به عنوان الگو در جامعه جهانی با شاخص های اسلامی تلاش کنیم.

انتهای پیام

کد خبر : 60233
تاريخ ثبت خبر : 30 دی 1396
ساعت بارگزاری خبر : 12:28
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)