| امروز سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

حاج علی اکبری:


نظم توحیدی در جامعه با ولایت به وجود می‌آید

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: نظم توحیدی در جامعه با ولایت به وجود می‌آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی مؤسسه سرچشمه، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، در ادامه سلسله مباحث تفسیر صحیفه سجادیه که دوشنبه‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء در محل موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه) برگزار می‌شود، با اشاره به فرمایشات حضرت امام سجاد علیه السلام در خصوص رحمت قرآن برای مومنان، اظهار داشت: «واجمع به منتشر امورنا، و ارو به فی موقف العرض علیک ظما هواجرنا، واکسنا به حلل الامان یوم الفزع الاکبر فی نشورنا» خداوندا؛ به وسیله قرآن امور از هم پاشیده ما را سر و سامان بخش و در صف قیامت آتش تشنگی ما را که زاییده گرمای آنجا است به وسیله آن خاموش کن و در روز وحشت بزرگ، به هنگام محشور شدن به وسیله آن بر ما جامه‌ای امن و امان بپوشان.

وی افزود: منتشر امورنا، مسئله تشطت، به هم ریختگی و پریشانی است. این امر مسئله عادی نیست زیرا حاصل آن حیات خبیثه می‌باشد که نقطه مقابل آن سامان، نظم و آرامشی است که می‌توان آن را حیات طیبه نامید.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بیان کرد: ریشه آشفتگی فکری و عملی، شرک و گناه است. این دو، منابع روانی و فکری می‌باشند که از ضعف عقل سرچشمه می‌گیرند. اگر شخصی از عقل پاکیزه بهره‌مند شود، آن شخص بهره‌مند از توحیدی است که حاصل آن طهارت فکری می‌باشد و حاصل تفکر توحیدی، انتظام ذهنی و فکری است که حیات طیبه در شخص شکل می گیرد و خدای متعال عقل را سلطان شخصیت شما قرار داده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در پایان گفت: اگر جامعه‌ای گرفتار شرک باشد، تفرقه به وجود می‌آید و تفرقه حاصل شرک است. در نقطه مقابل جامعه‌ای که راز اجتماعی آن در ولایت است متعهد و آرام می‌باشد. ولایت الهی، ممکن است جامعه‌ای انتظام داشته باشد اما اگر به ولایت وصل نباشد آن جامعه باطنش شیطانی است. با شرک، اتحاد و توحید به وجود نمی‌آید. هر جا اتحادی است مستلزم ولایتی می‌باشد که در آن امنیت، آرامش و اقتصاد وجود دارد، لذا حضرت می فرماید: خدایا به عظمت قرآن، امور از هم پاشیده ما را سر و سامان ده و به وسیله آن بر ما جامه امن و آمان بپوشان.

جلسه تفسیر صحیفه سجادیه دوشنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء، توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در محل موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه) واقع در میدان بهارستان، نرسیده به چهار راه سرچشمه، کوچه شهید صیرفی پور برگزار می شود و شرکت برای عموم آزاد است. 

انتهای پیام/

کد خبر : 60128
تاريخ ثبت خبر : 27 دی 1396
ساعت بارگزاری خبر : 11:28
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)