| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «حریم خصوصی و نظارت اجتماعی از منظر قرآن و نهج البلاغه» منتشر شد

کتاب «حریم خصوصی و نظارت اجتماعی از منظر قرآن و نهج البلاغه» به قلم حجت‌الاسلام محمداسحاق مسعودی و با همکاری دانشگاه معارف اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «حریم خصوصی و نظارت اجتماعی از منظر قرآن و نهج البلاغه» به قلم حجت‌الاسلام محمداسحاق مسعودی، منتشر شد.

دین اسلام به عنوان آخرین و کامل ترین دین، کارآمدترین نظام ناظر به همه حقوق و تکالیف انسان را که بر کرامت انسان استوار و با فطرت و نیازها و تمایلات بشر هماهنگ باشد، به بشریت ارائه کرده است.
از مصادیق حقوق بشر، حق حریم خصوصی است که به دلیل اختلاف دیدگاهها در چیستی، چندگونگی و چگونگی اجرا و نیز تزاحم ان با تکلیف «نظارت اجتماعی»، امروزه یکی از جدی ترین موضوعات چالشی به شما می آید و پرسش ها و ابهاماتی را پدید آورده است.
با توجه به اینکه اسلام زیرساخت ها و روساخت های حقوق بشر را با هدف سعادت انسان ارائه نموده و بر احترام به حریم خصوصی دیگران تأکید فراوان دارد و از دیگر سو نظارت اجتماعی را برای استمرار نظم اجتماعی و پایبندی افراد جامعه به قواعد و هنجارها بایسته می داند، تبیین رویکرد اسلام نسبت به حق حریم خصوصی و تزاحم ان با نظارت اجتماعی و مسأله «امر به معروف و نهی از منکر» ضروری است.
 کتاب «حریم خصوصی و نظارت اجتماعی» در پنج فصل سامان یافته است و به مباحثی مانند: محدوده حریم خصوصی و نظارت اجتماعی، مبانی نظری نگاه اسلامی و غربی در حریم خصوصی و نظارت اجتماعی، تبیین چگونگی تعامل بین دو حوزه حریم خصوصی و نظارت اجتماعی و شیوه های نظارت اجتماعی از منظر قرآن و نهج البلاغه می پردازد.
کتاب «حریم خصوصی و نظارت اجتماعی از منظر قرآن و نهج البلاغه» با همکاری دانشگاه معارف اسلامی در  312 صفحه و قطع وزیری به قیمت ۱۵هزارتومان منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 58018
تاريخ ثبت خبر : 20 آذر 1396
ساعت بارگزاری خبر : 15:14
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)