| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

مدیر اجرایی نهمین دوره جشنواره علامه حلی خبر داد:


هزار اثر پژوهشی به نهمین جشنواره بین‌المللی علامه حلی(ره) رسید

آئین اختتامیه مرحله کشوری نهمین جشنواره علامه حلی ویژه طلاب حوزه‌های علمیه ۳۰ آذرماه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ایکنا، مهدی مظاهری، مدیر اجرایی نهمین دوره جشنواره علامه حلی در گفت‌وگویی گفت: این مراسم در قم برگزار می‌شود ولی هنوز مکان و جزئیات مراسم نهایی نشده است ولی آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در این مراسم سخنرانی خواهند داشت.

وی افزود: کار اعتبارسنجی آثار در ۲۶ استان کشور انجام شده و منتخبان آن نیز مشخص و آثار آنان برای دبیرخانه مرکزی در قم ارسال شده و در فرایند داوری قرار دارد.

مظاهری با بیان اینکه رقابت کشوری نیز مراحل پایانی خود را سپری می کند و رو به پایان است عنوان کرد: تمامی نفراتی که بتوانند امتیاز بالای ۸۰ را به دست آورند در سه درجه اول تا سوم مشمول دریافت جایزه نفرات برتر خواهند شد.

مدیر اجرایی نهمین دوره جشنواره علامه حلی با بیان اینکه این دوره از جشنواره هم اکنون در مراحل پایانی خود به سر می‌برد عنوان کرد: بنای جشنواره بر این است که قبل از خاتمه مرحله قبل فراخوان دوره جدید نیز آغاز می شود لذا فراخوان دهمین دوره این جشنواره از ابتدای تیرماه آغاز شده است و تا ۱۵ دی ماه طبق روال سال‌های گذشته ادامه خواهد یافت.

مدیر اجرایی دهمین جشنواره علامه حلی بیان کرد: در نهمین دوره این جشنواره، ۲۵ هزار و ۲۷۸ اثر از سوی طلاب حوزه‌های علمیه به جشنواره واصل شد که نسبت به سال قبل رشد ۶۱ درصدی را داشته است.

وی با بیان اینکه در هشتمین دوره جشنواره شاهد ارسال ۱۵ هزار و ۷۲۴ اثر بودیم ادامه داد: از تعداد بیش از ۲۵ هزار اثر رسیده به این جشنواره در نهمین دوره، ۱۴ هزار اثر از برادران طلبه و مابقی نیز معلق به خواهران است.

مظاهری با بیان اینکه امسال برای فراخوان دهمین جشنواره علامه حلی در بخش ویژه در سه شاخه علمی در نظر گرفته شده است ادامه داد: طلاب می‌توانند آثار خود را در این محورهای ویژه در کنار محورهای عمومی ارسال کنند.
مدیر اجرایی جشنواره علامه حلی عنوان کرد: «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» یکی از این محورهاست که در راستای برپایی کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم که تحت اشراف آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و با مدیریت حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی اصفهانی در حال برگزاری است انتخاب شده است و در واقع نوعی سفارش مقاله به این همایش است.
مدیر اجرایی دهمین جشنواره علامه حلی با اشاره به دومین شاخه بخش ویژه تصریح کرد: شاخه دیگر این بخش «قرآن و علوم انسانی» است که این رشته نیز با توجه به برگزاری اولین کنگره قرآن و علوم انسانی توسط جامعه‌المصطفی(ص) در بخش ویژه انتخاب شده است تا آثار طلاب در این کنگره نیز مورد ارزیابی قرار گیرند.  
مظاهری به سومین رشته علمی در بخش ویژه اشاره و عنوان کرد: سومین رشته نیز با موضوع «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» است که در سالیان اخیر این موضوع مورد اهتمام جدی رهبر معظم انقلاب بوده و حوزه علمیه نیز در بحث تدوین مولفه‌های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت قدم‌هایی برداشته است.
مدیر اجرایی جشنواره علامه حلی عنوان کرد: آثار این جشنواره در چهار قالب کتاب، مقاله، تحقیق پایانی و پایان‌نامه دریافت می‌شود که در نهمین دوره شاهد ارسال ۱۹ هزار و ۷۸۵ مقاله، ۶۹۳ کتاب، سه هزار و ۸۲۹ تحقیق پایانی و ۹۷۱ پایان‌نامه بودیم.
مظاهری با بیان اینکه این جشنواره ویژه طلاب زیر ۳۰ سال سن است اظهار کرد: استثنائاً در نهمین دوره سن شرکت‌کنندگان تا ۴۰ سال لحاظ شد ولی از دوره جدید مجددا همانند دوره قبل همان ۳۰ سال لحاظ خواهد شد.
وی در مورد میزان مشارکت استان‌ها در این جشنواره نیز تصریح کرد: استان خراسان با سه هزار و ده اثر، استان قم با دوهزار و ۶۳۹ اثر و اصفهان با دو هزار و ۱۸۶ اثر به ترتیب بیشترین آمار شرکت‌کننده در جشنواره نهم علامه حلی را به خود اختصاص داده‌اند.
مظاهری با بیان اینکه آثار در ده گروه علمی داوری می‌شوند تصریح کرد: فرایند داوری مقدماتی در هر استان و به تناسب آثار ارسال شده، انجام می‌شود و آثار منتخب نیز به قم ارسال و توسط صد ارزیاب برای رقابت در مرحله نهایی ارزیابی می‌شوند و ممکن است هر اثر توسط یک تا سه نفر ارزیابی شود.
وی با بیان اینکه جشنواره علامه حلی منحصر به طلاب ایرانی نیست و طلاب غیرایرانی نیز در آن مشارکت دارند اظهار کرد: در دوره نهم آثاری از کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق به جشنواره ارسال شده است.
انتهای پیام/
کد خبر : 56357
تاريخ ثبت خبر : 23 آبان 1396
ساعت بارگزاری خبر : 15:12
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)