| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


«بیداری اسلامی در امتداد تمدن اسلامی» منتشر شد

کتاب «بیداری اسلامی» با محوریت بررسی بیداری اسلامی در امتداد تمدن اسلامی اثر احمد یوسف‌پور از سوی نشر دانش‌آموز روانه بازار کتاب شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از فارس، کتاب «بیداری اسلامی» اثر احمد یوسف‌پور از سوی نشر دانش‌آموز روانه بازار کتاب شد.

در این کتاب تلاش شده تا ملل مستضعف جهان را با تفکر انقلاب اسلامی ایران که همانا کمک به مستضعفین جهان و مقابله با نظام سلطه و استکبار جهانی است، آشنا کند.

در کتاب «بیداری اسلامی» کوشش شده تا نشان داده شود چگونه ایران توانسته در قلب ملت‌های ستم‌دیده جا باز کند و تفکر اسلامی را به دل‌ها بنشاند و با بررسی روند بیداری اسلامی در کشورهای لیبی، مصر، عراق، یمن، سوریه ، اردن و … این موضوع را هرچه بیشتر روشنگری کند.

کتاب «بیداری اسلامی» در سه بخش با زیرشاخه‌های متنوع تالیف شده که در آن به تبیین موضوعات مختلف پرداخته است. به عنوان مثال در بخش «تمدن اسلامی» مولف به تبیین چیستی تمدن اسلامی و بررسی آن از نگاه مستشرقان پرداخته است. همچنین در بخش بیداری اسلامی نویسنده این کتاب پس از شرح این مسئله به چیستی و نظریات مطرح شده در این زمینه پرداخته آراء گوناگون این نظریه را بررسی کرده است.

منشا و زمینه‌های بیداری اسلامی، اهداف و مظاهر بیداری اسلامی و … از دیگر موضوعاتی است که ذیل بخش بیداری اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین خواننده این کتاب با سیر تحول جنبش‌ها و خیزش‌های صورت گرفته ذیل بیداری اسلامی در منطقه آشنا می‌شود. 

کتاب «بیداری اسلامی» اثر احمد یوسف‌پور در ۲۸۰ صفحه در یک هزار نسخه از سوی نشر دانش‌آموز روانه بازار کتاب شده است.
انتهای پیام/

کد خبر : 56327
تاريخ ثبت خبر : 23 آبان 1396
ساعت بارگزاری خبر : 12:27
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)