| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

غلامرضا گودرزی:


کمیسیون مدیریت اسلامی به دنبال الگوهای عملی است

رئیس کمیسیون مدیریت اسلامی چهارمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی گفت: امسال بیشتر به دنبال الگوهای عملی مدیریت هستیم. در دوره های قبل بیشتر درباره مباحث نظری بحث شده اما امسال می خواهیم مدلهای پیاده شده و واقعی تر را بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ستاد خبری چهارمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی، غلامرضا گودرزی رئیس کمیسیون مدیریت اسلامی چهارمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی درباره مقاله های رسیده به این کمیسیون گفت: تا کنون ۲۰ مقاله به این کمیسیون رسیده که از این تعداد ۱۷ مقاله وارد فرآیند داوری شدند و سه مقاله از این تعداد در ارزیابی اولیه فاقد استانداردهای لازم بودند. داوری های اولیه به اتمام رسیده و اکنون وارد فاز دوم داوری ها شده ایم.

وی افزود: از این ۱۷ مقاله در حدود شش مقاله با امتیاز خوبی قبول می شوند و وارد فاز بعدی داوری ها شوند. ما برای داوری ها، فازی را طراحی کردیم که برای ارائه در کنگره ارزیابی نهایی می شوند. تعدادی خلاصه مقاله هم به دست ما رسیده که آنها هم باید داوری شوند.

گودرزی اضافه کرد: ما دو مقاله سفارشی در کمیسیون داریم زیرا قرار بود امسال بیشتر به گفتگو و نقد بپردازیم تا ارائه مقاله. دو مقاله سفارشی ارزیابی اولیه شدند و باید اصلاحاتی بر روی آنها انجام شود. دو مقاله نظریه پردازی هم داریم که داوری آنها مشکل تر است.

رئیس کمیسیون مدیریت اسلامی کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی درباره ارائه نظرات جدید و نو در مقاله های کمیسیون گفت: در دو مقاله نظریات جدیدی بیان شده است که توسط اساتید برتر داوری می شوند و بقیه مقاله ها بهبود دهنده نظریات قبلی بودند و نظریه جدیدی نداشتند و یا در مواردی پیاده سازی نظریه های قبلی بودند.

وی ادامه داد: در کمیسیون برای روز کنگره دو برنامه اصلی داریم. ارائه مقاله های نظریه پردازی در صورت تایید شدن و پنل نقد و گفتگو درباره محور اصلی پنل. ما بیشتر از دو یا سه مقاله را به دلیل محدودیت زمانی نمی توانیم ارائه دهیم اما اگر سطح مقالات بالا و قابل ارائه باشند، تعدادشان را اضافه می کنیم و از دبیرخانه زمان بیشتری برای پنل می گیریم.

گودرزی با اشاره به هدف کمیسیون مدیریت اسلامی افزود: ما در کمیسیون امسال بیشتر به دنبال الگوهای عملی مدیریت هستیم. در دوره های قبل بیشتر درباره مباحث نظری بحث شده اما امسال می خواهیم مدل های پیاده شده و واقعی تر را بررسی کنیم.

وی درباره وضعیت کمی و کیفی مقاله های کمیسیون مدیریت اسلامی گفت: از نظر کمی نسبت به سال قبل تغییر خاصی نداشته اما از نظر کیفی وضعیت تا حدودی بهتر شده است. در دوره های قبل تعداد بیشتری از مقاله های رسیده مردود می شدند اما این بار مقاله ها ساختار و چارچوب بهتری دارند.

گودرزی به دانشگاه ها و مراکزی که به مدیریت اسلامی می پردازند اشاره کرد و گفت: اکثر دانشگاه هایی که دارای رشته مدیریت هستند در این حوزه فعالند مانند دانشگاه امام صادق (ع) و تربیت مدرس و دانشگاه تهران. هر کدام از این مراکز دارای رویکرد و نگاه متفاوت هستند به همین دلیل نمی توانیم بگوییم کدام یک از دیگری بهتر و بیشتر کار می کنند.

وی تصریح کرد: مراکز در گذشته تحقیقات موازی انجام می دادند اما اکنون از آن وضعیت خارج شدند و با هماهنگی بیشتری کار می کنند. رویکردهای متفات لازم هستند و باید همدیگر را همپوشانی کنند.

وی در پایان سخنانش گفت: من به آینده رشته مدیریت اسلامی امیدوار هستم ضمن اینکه نگران از سطحی نگری در آن هستم. امیدوارم کارهایی که انجام گرفته با تکمیل شدن چرخه کامل به نتیجه برسد.   

انتهای پیام/

کد خبر : 53614
تاريخ ثبت خبر : 12 مهر 1396
ساعت بارگزاری خبر : 11:35
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)