| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

پژوهشگر فلسفه هنر دینی عنوان کرد:


ضرورت ریشه‌یابی تاریخی علوم انسانی جدید

پژوهشگر فلسفه هنر دینی ریشه‌یابی تاریخی علوم انسانی جدید را ضروری دانست و گفت: تصور اینکه علوم انسانی در گذشته ریشه‌ای نداشته و یا در هیچ کجای دنیا یا کشور خودمان طرح نشده، از اساس اشتباه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، محمد رجبی با اشاره به سومین دوره آموزشی طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی، انتخاب شایسته دانشجویان نخبه در این طرح را قابل تقدیر دانست.
وی درک و نگاه دانشجویان به مباحث مطرح شده را مناسب ارزیابی کرد و گفت: توانایی درک مطالب دانشجویان حاضر در این طرح از اکثریت دانشجویان به ویژه دانشجویان سال‌ آخر دانشگاه‌ها بیشتر است.
پژوهشگر فلسفه هنر دینی اظهار داشت: در صورتی که برای این دوره برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته باشد، قطعا نتایج خوبی را خواهد داشت.
وی در ادامه ریشه‌یابی تاریخی علوم انسانی جدید را ضروری دانست و افزود: تصور اینکه علوم انسانی در گذشته ریشه‌ای نداشته و یا در هیچ کجای دنیا یا کشور خودمان طرح نشده، از اساس اشتباه است.
رجبی با بیان اینکه مسائلی را که ما مطرح می‌کنیم وسیع‌تر و عمیق‌تر در جاهای دیگر پیش آمده و مطرح شده است، گفت:‌ اگر بدانیم که شکل‌گیری علوم انسانی دارای چه زمینه‌هایی بوده تا امروز به این شکل در برابر ما قرار گرفته است، در طرح، بحث و استنتاج قضایا مشکی نخواهیم داشت.
وی آشنا کردن دانشجویان با پیشینه تاریخی مباحثی که در آینده با آن روبه‌رو خواهند شد را ضروری دانست و تصریح کرد: اهمیت دارد که بدانیم اینها مسائل مبتلابه است برای هر موقعیتی که مشابه ما باشد و در قدیم هم اینگونه بوده و الآن هم نوبت ما شده است.
استاد دانشگاه گفت: این کار ذهن دانشجویان را آماده می‌کند و خلأهایی را هم که در آموزش علمی ما مطرح است را اگر توضیح دهیم، دانشجویان را نسبت به خطراتی که در آینده آنها را تهدید خواهد کرد، واکسینه می‌کند.
گفتنی است، سومین دوره آموزشی طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی از ۱۳ مردادماه ۹۶ به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دهکده فرهنگی تفریحی وسف آغاز شده و تا ۲۷ مردادماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر : 51130
تاريخ ثبت خبر : 22 مرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 12:21
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)