| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی مقاله؛


تبیین بایسته‌های ایجاد تحول در مجامع علمی

تحول در علوم انسانی یکی از موضوعاتی است که در اسناد بالادستی متعددی مورد توجه قرار گرفته و در نتیجه زمینه‌سازی جهت تحقق آن به یکی از جدی‌ترین فعالیت‌های مراکز و مؤسسات مرتبط با این موضوع تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، مقاله «تبیین بایسته‌های ایجاد تحول در مجامع علمی؛ بررسی موردی سیره علامه طباطبایی(ره) در ایجاد تحول در حوزه علمیه قم» نوشته حسن دانایی‌فرد استاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس، حسین سوزنچی دانشیار دانشگاه باقرالعلوم(ع( و مرتضی جوانعلی آذر استادیار دانشکده معارف اسلامی و مدیریت و عضو مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) است.

در چکیده این مقاله آمده است:

تحول در علوم انسانی یکی از موضوعاتی است که در اسناد بالادستی متعددی مورد توجه قرار گرفته و در نتیجه زمینه‌سازی جهت تحقق آن به یکی از جدی‌ترین فعالیت‌های مراکز و مؤسسات مرتبط با این موضوع تبدیل شده است. موضوعی که بی‌گمان یکی از زمینه‌ها و ارکان تحقق آن تحول در مجامع علمی است؛ چراکه تا وقتی جامعه علمی- به‌عنوان برنامه‌ریزان اصلی تولید علم- متحول نشود، نمی‌توان امیدی به تحول در علوم انسانی داشت.

با پذیرش این مطلب اولین سؤال پیش رو، چگونگی ایجاد تحول در یک جامعه علمی خواهد بود. در این مقاله نگارندگان تلاش خواهند کرد تا با بررسی سیره علمی و عملی علامه طباطبایی(ره) در ایجاد تحول در حوزه علمیه قم، بایسته‌های ایجاد تحول در مجامع علمی را تبیین کرده و از این رهگذر برخی اقدامات لازم جهت سیاست‌گذاری تحول در علوم انسانی را مشخص کنند.

بایسته‌هایی که می‌توان به‌گونه‌ای کلی آن‌ها را در سه دسته ویژگی‌های اخلاقی، توانمندی‌ها و اقدامات (اعم از اقدامات زمینه‌ساز و اقدامات اصلاحی) طبقه‌بندی کرد.

متن کامل مقاله در اینجا قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 49467
تاريخ ثبت خبر : 25 تیر 1396
ساعت بارگزاری خبر : 12:19
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)