| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


مدیریت تربیتی در نهج‌البلاغه

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «مدیریت تربیتی در نهج‌البلاغه» توسط رضیه رضاییان نگاشته شده و مصطفی دلشاد تهرانی، استاد راهنما و ناصر محمدی استاد مشاور این رساله در دانشگاه پیام نور تهران، دانشکده الهیات و معارف اسلامی بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان نامه کارشناسی ارشد «مدیریت تربیتی در نهج‌البلاغه» توسط رضیه رضاییان نگاشته شده است.
مصطفی دلشاد تهرانی، استاد راهنما و ناصر محمدی استاد مشاور این رساله در دانشگاه پیام نور تهران، دانشکده الهیات و معارف اسلامی بودند.
چکیده:
مدیریت تربیتی چگونگی برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و سرپرستی، نظارت و کنترل منابع انسانی در جهت اهداف معین تربیتی را در بر دارد.
در این پژوهش ضمن تبیین و تعریف مدیریت و اصول آن، ویژگی های مدیران، شرایط اخلاقی و ارزشی آنان از منظر امام علی(ع) با تکیه بر نهج البلاغه تشریح شده است.
 از آن جایی که برخی از صاحب نظران، مدیریت را برابر تصمیم گیری دانسته اند، در فصل دوم تصمیم گیری در تربیت و فرآیند آن، معیارهای تصمیم گیری از منظر امام علی(ع) نیز آورده شده است.
فصل سوم به برنامه ریزی در تربیت و مراحل آن و همچنین محاسن و محدودیت های برنامه ریزی پرداخته شده، در فصل چهارم سازماندهی در تربیت و اهمیت آن مورد بحث قرار گرفته و در فصل پنجم هماهنگی در تربیت و ویژگی های آن آمده و در فصل ششم هدایت و رهبری در تربیت و مبانی قدرت تشریح شده و سرانجام فصل هفتم به نظارت و کنترل در تربیت، ویژگی های ناظران و نظارت از منظر امام علی(ع) اختصاص یافته است.
انتهای پیام/

کد خبر : 49386
تاريخ ثبت خبر : 24 تیر 1396
ساعت بارگزاری خبر : 12:52
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)