| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «خاکریز اقتصادی(خوانشی بر اقتصاد مقاومتی)» منتشر شد

کتاب خاکریز اقتصادی (خوانشی بر اقتصاد مقاومتی) به قلم محمدجواد توکلی توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب خاکریز اقتصادی (خوانشی بر اقتصاد مقاومتی)  به قلم محمدجواد توکلی منتشر شد.

تحریم، اهرم فشار شناخته ‏شده غرب و نظام سلطه، به‌ویژه آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی است. با توجه به پیچیدگی این مسئله در سال‌های اخیر، آیت‏‌الله خامنه‌‏ای دوراندیشانه، مفهوم جدید «اقتصاد مقاومتی» را به مثابه رویکرد و الگویی سازگار با اوضاع و اقتضائات موجود اقتصاد کشور برای غلبه بر بحران‌های ناشی از آن به عنوان «الگوی اقتصادی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی» معرفی کرد.

بر اساس سیاست‏‌های کلی معرفی‌‏شده اقتصاد مقاومتی، تحقق این الگوی اقتصادی ـ علاوه بر چیرگی بر مشکلات اقتصادی ـ دستیابی به اهداف سند چشم‏‌انداز بیست‌ساله کشور را هم مقدور می‌‏سازد. نکته مهم آنکه ضرورت اجرای این الگو تنها منحصر به مقابله با وضعیت تحریم نیست، بلکه از آن روست که اقتصاد جهانی همواره با مخاطرات و نا‏امنی‏‌های ناشی از تحولات خارج از اختیار، مانند بحران‌‏های مالی، اقتصادی و سیاسی روبه‌روست.

ترسیم ابعاد نظری و کاربردی این مفهوم نو به‌رغم مطالعات درخور توجه ـ نیازمند پژوهش‏‌های گسترده در ابعاد نظری و کاربردی است و نویسنده در کتاب خاکریز اقتصادی تلاش دارد که با تأکید بر اندیشه‏‌های آیت‌الله خامنه‌‏ای و تحلیل ریشه‏ های قرآنی و روایی اندیشه ایشان، تبیینی دقیق از مفهوم اقتصاد مقاومتی و اقتضائات آن ارائه دهد.
این کتاب در چهار فصل زیر سامان یافته است:
۱ـ چیستی اقتصاد مقاومتی
۲ـ آسیب‌پذیری اقتصادی
۳ـ مشخصه‌های اقتصاد مقاومتی
۴ـ راهبردهای افزایش مقاومت اقتصادی

کتاب خاکریز اقتصادی (خوانشی بر اقتصاد مقاومتی) توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ۱۹۲ صفحه به قیمت ۱۵ هزار تومان وارد بازار نشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 48906
تاريخ ثبت خبر : 13 تیر 1396
ساعت بارگزاری خبر : 15:17
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)