| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


اجتماع پژوهشی: روشی کاربردی برای ترویج روح پژوهشگری در محصلان

یحیی قائدی، نوشتاری را با عنوان اجتماع پژوهشی: روشی کاربردی برای ترویج روح پژوهشگری در دانش‌آموزان و دانشجویان» در شماره 32 دوفصلنامه پژوهشهای تربیتی منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، یحیی قائدی دانشیار دانشگاه خوارزمی نوشتاری را با عنوان اجتماع پژوهشی: روشی کاربردی برای ترویج روح پژوهشگری در دانش آموزان و دانشجویان» در شماره ۳۲ دوفصلنامه پژوهشهای تربیتی منتشر کرده است.

در بخشی از این یادداشت آمده است: ما همواره از دانش آموزان و دانشجویان انتظار داریم که پژوهش کنند و تصور می کنیم با ارایه یک یا چند واحد درسی در مدرسه و دانشگاه آنها باید چنین توانایی پیدا کنند. گرچه هنوز خصوصیت پژوهشگرانه  فردی بر این دروس حاکم است که آنهم  چندان نتیجه بخش نبوده است، اما ما انتظار داریم آنها به کمک یکدیگر پژوهش کنند .راستی وقتی ما فضایی برای پرورش  چنین رو یه ای تدارک ندیده ایم، چگونه  چنین انتظاری داریم؟ اخیرا و به ویژه در قالب برنامه فلسفه برای کودکان، اجتماع پژوهشی، راهی برای غلبه براین مشکل دانسته  شده است . اجتماع پژوهشی از دو ویژگی بنیادی برخوردار است که از خود این عبارت ناشی می شود.

متن کامل این نوشتار در اینجا قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 48286
تاريخ ثبت خبر : 29 خرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:30
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)