| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

جهان‌بین در نشست خبری دومین همایش ملی تمدن نوین اسلامی:


۲۰ بهمن؛ اعلام داوری مقالات دومین همایش تمدن نوین اسلامی

فرزاد جهان بین، دبیر علمی دومین همایش ملی تمدن نوین اسلامی گفت: 20 بهمن ماه نتایج داوری مقالات همایش ملی تمدن نوین اسلامی اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، نشست خبری دومین همایش ملی تمدن نوین اسلامی، امروز ۱۰ بهمن ماه، با حضور دکتر کامیار ثقفی رئیس دانشگاه شاهد، دکتر کیاسالاری معاون پژوهشی دانشگاه و دکتر فرزاد جهان بین دبیر علمی همایش تمدن نوین اسلامی در دانشگاه شاهد برگزار شد.

برگزاری همایش تمدن نوین اسلامی طی دو روز

فرزاد جهان بین، دبیر علمی همایش ملی تمدن نوین اسلامی در نشست خبری همایش تمدن نوین اسلامی، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر، گفت: با حضور جمعی از محققان و دانشگاه های سراسر کشور اولین همایش تمدن نوین اسلامی را سال گذشته به خوبی و موفقیت برگزار کردیم و امسال هم در هفته تمدن نوین اسلامی تصمیم گرفتیم که همایش را برگزار کنیم و دانشگاه شاهد مسئولیت برگزاری همایش را به عهده گرفت که ۳ و ۴ اسفندماه سال جاری طی دو روز با ارائه مقالات برگزار می شود.

وی با اشاره به محورهای همایش بیان کرد: محورهای همایش ۱) معناشناسی تمدن نوین اسلامی، ۲) سبک زندگی اسلامی، ۳) دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی، ۴) الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، ۵) علوم انسانی و تمدن نوین اسلامی، ۶)  نظام سازی و نهادسازی و تمدن نوین اسلامی، ۷) جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی، ۸) الگوهای رقیب و تمدن نوین اسلامی، ۹) تمدن غرب و تمدن نوین اسلامی، ۱۰) بیداری اسلامی و تمدن نوین اسلام،  11) نقش و جایگاه علم در تمدن نوین اسلامی هستند و کمیسیون هایی که به این مسئله می پردازند، کمسیسون مباحث بنیادین، کمیسیون اقتصادی، کمیسیون سیاسی، کمیسیون آینده پژوهشی، کمیسیون تعلیم و تربیت، کمیسیون دفاع و امنیت، کمیسیون طب و سلامت، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، کمیسیون علم و فناوری، کمیسیون هنر و معماری، کمیسیون مدیریت و حکمرانی و حقوق است.

ایجاد کرسی نظریه پردازی با استمرار در برگزاری همایش و نشست های تمدنی

جهان بین با اشاره به شکل گیری دائمی دبیرخانه همایش ملی تمدن نوین اسلامی، اظهار کرد: جریان مستمر در مبحث همایش تمدن نوین اسلامی می تواند اتفاق خوبی باشد تا به غایت آن یعنی دستیابی به کرسی های نظریه پردازی است، برسیم. امیدواریم نیروهای نخبه در این زمینه پرورش داده شود تا در حالت گفتمان در جامعه علمی خودش را نشان دهد.

دبیر علمی همایش ملی تمدن نوین اسلامی تصریح کرد: پیش از این چندین نشست علمی کمیسیون آینده پژوهی با عنوان «نظام مسائل تمدن نوین اسلامی» و «نقش و رویکرد روش های آینده پژوهشی در تمدن نوین اسلامی» برگزار کرد. نشست علمی وزین با حضور آیت الله مصباح یزدی که در قالب پرسش ۱۰ سوال از ایشان بود، برگزار شد. درآمدی بر نظام اقتصادی الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت را کمیسیون فرهنگی و اجتماعی برگزار کرد.

۲۰۹ مقاله کامل به دبیرخانه همایش تمدن نوین اسلامی ارسال شده است

جهان بین با اشاره به مقالات واصله به همایش تمدن نوین اسلامی، بیان کرد: ۲۰۹ مقاله کامل به دبیرخانه همایش فرستاده شده است که قبل از آن ۳۰۰ چکیده مقاله بود و تا ۲۰ بهمن نتایج داوری اعلام می شود. مقالات ارسال شده با موضوعات مختلف، ۶۵ مقاله در زمینه مباحث بنیادین، ۳۳ مقاله در بحث تعلیم و تربیت، ۳۶ مقاله فرهنگی و اجتماعی، ۱۷ مقاله سیاسی، ۱۲ مقاله هنر و معماری، ۱۳ مقاله آینده پژوهشی، ۱۴ مقاله مدیریت و حکمرانی و ۷ مقاله طب و سلامت بوده است. که ۱۱ استاد تمام، ۳۰ دانشیار، ۴۰ استادیار، ۷۹ دکتری، ۱۲ مربی دانشگاه، ۹۹ کارشناسی ارشد و ۳۰ نفر سایر بودند که مقالات خود را فرستاده بودند.

دبیر علمی همایش در پایان سخنانش گفت: افراد علاقه مند برای حضور در همایش ملی تمدن نوین اسلامی روز ۴ اسفندماه باید در سامانه سایتhttp://neicc.ir ثبت نام کنند تا بتوانند در همایش حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر : 40222
تاريخ ثبت خبر : 10 بهمن 1395
ساعت بارگزاری خبر : 20:15
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)