| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی استاد؛


عادل پیغامی

دکتر عادل پيغامی در سوابق خود عضویت هيات علمی دانشگاه امام صادق(ع) عضويت در گروه معارف اسلامی و دروس عمومی دانشگاه، معاون آموزشی دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد، مديرکل دانشجويی و فرهنگی دانشگاه، عضو کميته برنامه ريزی علمی و تدوين رسالت دانشگاه را دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، دکتر عادل پیغامی در سال ۱۳۵۲، در تهران از خانواده ای پاک و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دیده به جهان گشود. پس از طی دوران تحصیلات متوسطه در کنکور دانشگاه امام صادق(ع) پذیرفته شد و در سال ۱۳۷۱ همزمان با دورس دانشگاهی، دروس حوزوی را نیز ادامه داد. از اساتید برجسته و بنام حوزوی ایشان می توان آیات هاشمی تبریزی، مجتهدزاده، باقری کنی و مصطفوی را نام برد.

وی دارای کارشناسی ارشد اقتصاد و معارف اسلامی و دکترای علوم اقتصادی است و همچنین در سوابق خود عضویت هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) عضویت در گروه معارف اسلامی و دروس عمومی دانشگاه، معاون آموزشی دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد، مدیر کل دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، عضو کمیته برنامه ریزی علمی و تدوین رسالت دانشگاه را دارد.

او همچنین مقاله «تئوری آنتروپی و کاربرد آن در اقتصاد توسعه» را به کنفرانس تورینو در سپتامبر ۲۰۰۵ ارائه داده و مدیریت پروژه راه اندازی فناوری آموزش از راه دور در دانشگاه و برگزاری یکدوره بین المللی پنج جانبه بین بانک توسعه اسلامی، دانشگاه لافبرو لندن، موسسه آموزش عالی مارکفیلد لندن، دانشگاه بین المللی اسلام آباد و دانشگاه امام صادق(ع) با موضوع «بانکداری و مالیه اسلامی پیشرفته را برعهده داشته است. او هم اکنون معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) است.

رزومه استاد :

عنوان پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد: تحلیل و شبیه سازی سیاست‌های تثبیت اقتصادی با تکیه بر جانب عرضه در مورد ایران

عنوان رساله دکترا: تحلیل انتقادی نظریه‌های حقیقی ـ پولی و انگیزه‌های بین زمانی در موضوع شناسی بهره تسلط به زبان‌های انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی

 اهم سوابق علمی:

تدریس دانشگاهی از سال ۱۳۷۷ در دانشگاه‌های امام صادق (ع)، تهران، شریف و باقرالعلوم(ع)

عضو هیات علمی پیمانی دانشگاه امام صادق (ع) از سال ۷۹

معاون آموزشی دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد از مهر ۱۳۸۲ الی مهر ۱۳۸۴

عضو انجمن علمی بین‌المللی مدرسان اقتصاد  GATE و عضو انجمن علمی بین‌المللی اقتصاد دانان هترودکس ۱۳۹۰

 آثار:

الگوی اسلامی مصرف: مروری بر بایسته های مصرف در تحقیق الگوی ایرانی، اسلامی پیشرفت
برای فهم پیام های اقتصادی مقام معظم رهبری، کسب سواد اقتصادی برای همه مردم لازم است. سبک زندگی صحیح به کمک تعلیم و تربیت اقتصادی به دست می آید و یکی از وظایف بسیج و همه مردم در این زمینه است. برای ایجاد سبک زندگی صحیح و مقابله با تحریم، یکی از راهکارها، بالابردن فهم مردم در حوزه های مختلف اقتصاد مانند مصرف است که بدین منظور سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

جستارهایی در اقتصاد مقاومتی (مقاوم سازی اقتصادی در ادبیات متعارف؛ مبادی علمی و نظری) – جلد اول: تاب آوری و آسیب پذیری
با توجه به ضرورت نگاهی علمی به مقوله اقتصاد مقاومتی در تاکیدات متعدد مقام معظم رهبری و بند بیست و یکم سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، نگارش کتابی در این زمینه بسیار مفید می نمود. کتاب حاضر از مجموعه کتاب های «جستارهایی در اقتصاد مقاومتی» بنا به ضرورت و اولویت، به موضوع مقاوم سازی اقتصادی در ادبیات متعارف پرداخته است. بنابراین مفاهیم دارای قرابت با اقتصاد مقاومتی در ادبیات متعارف احصا شده است که هرکدام از آن ها دارای تاریخچه، تعریف و مدل های مشخصی در ادبیات متعارف اقتصادی است.

جستارهایی در اقتصاد مقاومتی: تحریم های اقتصادی ایران؛ مبانی، ابعاد و راهکارها
کتاب حاضر از مجموعه کتاب های «جستارهایی در اقتصاد مقاومتی» بنا به ضرورت و اولویت، به دنبال بیان و بررسی ضلع سوم و چهارم، یعنی دانش و تجارب بشری و شرایط و اقتضاءات مکانی – زمانی اقتصاد ایران در حوزه تحریم اقتصادی می باشد. موضوع تحریم اقتصادی یک مسئله کلان است که بررسی آن نیاز به سلسله ای از پژوهش ها و طرح های تحقیقاتی دارد که در قالب یک نقشه کلان همه ابعاد مسئله را پوشش دهد.

درس گفتارهای اقتصاد مقاومتی
این اثر که به تبیین نظریه اقتصاد مقاومتی، مبتنی بر اندیشه اقتصادی مقام معظم رهبری می پردازد، به دنبال آن است تا مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی را با زبانی ساده، روان و شفاف بیان کند. این کتاب، دارای سیزده فصل است که به بیان موضوعاتی چون: مفهوم اقتصاد مقاومتی از منظر مقام معظم رهبری، رابطه اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی، تبیین دانشگاهی ابعاد اقتصاد مقاومتی، راهکار عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی، الزامات نظریه پردازی در اقتصاد مقاومتی، تبیین حماسه اقتصادی، مردمی کردن اقتصاد، …

مباحثی در مرزهای دانش اقتصاد اسلامی
شناخت و حل مشکلات اقتصادی ایران و جهان اسلام و ورود در عرصه سیاست گذاری و تدبیر امور اقتصادی از سوی اقتصاددانان مسلمان نیازمند رسیدن به مرزهای دانش و شناسایی و پاسخ به سؤالات بومی در این عرصه هاست، که جز این، هدف تولید علم بومی و اسلامی در اقتصاد برای اقتصاددانان مسلمان، ممکن نخواهد بود. کتاب حاضر، برگرفته از محتوای آموزشی دومین دوره بین المللی پیشرفته آموزش از راه دور «DLC»، با عنوان «مباحث بنیادین در اقتصاد اسلامی» است که طی یک دوره یازده جلسه ای بین دانشگاه های معتبر شش کشور ایران، عربستان، …

نظریه های علمی اقتصاد مقاومتی

این کتاب با هدف معرفی نظریه‌های علمی در این حوزه به جامعه دانشگاهی تالیف شده یادآور می شود: با معرفی این نظریه‌ها نشان داده می‌شود که اقتصاد مقاومتی مبحث خودساخته و بی پایه‌ای نیست و اقتصاد ایران نیز پیرو مباحث علمی در این حوزه بر اساس نیازهای بومی و ملی خود می‌تواند از این نظریه‌ها استفاده کند.

تعامل حوزه فرهنگ و اقتصاد در حوزه اقتصاد مقاومتی

در این کتاب تعاملات حوزه اقتصاد و فرهنگ بررسی می‌شود و به تعامل میان حوزه فرهنگ و اقتصاد مقاومتی پرداخته و مباحث مرتبط به آن را آسیب‌شناسی خواهد کرد. کار نگارش این کتاب تا پایان شهریورماه سال جاری به اتمام می‌رسد. قرار است به همراه چندین کتاب دیگر در همایشی با عنوان «تعامل فرهنگ، سیاست و اقتصاد مقاومتی» در دی‌ماه۹۵ رونمایی شود.

ترجمه کتاب: اقتصاد رسانه: نظریه و کاربرد
موضوع اثر حاضر، بحث و بررسی پیرامون مسیر گسترش ادبیات موضوعی در حوزه مطالعات میان رشته ای اقتصاد و رسانه است. هدف کلی کتاب، بررسی فرایند تصمیم گیری در اقتصاد رسانه است. این فرایند در جهت شناسایی موضوعاتی چون: بازسازی صنعتی، محدودیت های مقرراتی و فعالیت های رسانه ای و تغییر در ارزش های اقتصادی صورت می گیرد. در بخش اوّل کتاب، اهمیت رسانه، دغدغه های اقتصاد رسانه، تکنیک های تحلیل های اقتصادی و تجاری و همچنین ویژگی های کلی فضای رسانه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

اقتصاد سیاسی جهانی؛ نظریه و کاربرد

این اثر در سه بخش و ۱۲ فصل تنظیم شده است. مقدمه و نگاهی اجمالی به بحث، دیدگاه های نظری اعم از لیبرالیسم و رئالیسم، نتیجه گیری و توضیحات پایانی بخش های اصلی این کتاب به شمار می آیند. این تحقیق نقش آفرینان عرصه بین المللی و سیاست های آن ها را معرفی می کند و مخاطبان خود را با رویکردهای بانک جهانی، سازمان بین الملل، صندوق بین المللی پول و شرکت های چند ملیتی در حوزه اقتصاد سیاسی جهان آشنا می کند.

سخنران لوح فشرده: لوح فشرده تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی

این مجموعه با هدف فهم آسان و کاربردی اقتصاد مقاومتی به صورت دو لوح فشرده MP3 در چهار محور «سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی»، «سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف»، «تبیین نظریه اقتصاد مقاومتی» و «اقتصاد تحریم» تنظیم شده است. مباحث مذکور توسط اساتید دکتر مسعود درخشان، دکتر عادل پیغامی، دکتر محمد خوش چهره، دکتر فرشاد مؤمنی، دکتر سید محمد کاظم سجادپور، دکتر مصطفی دولت یار، دکتر محمد جمشیدی،دکتر توکل حبیب زاده، دکتر فؤاد ایزدی و محمد صالح عطار ارائه شده است.

لوح فشرده صوتی درس گفتارهای اقتصاد مقاومتی (تبیین نظریه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اتدیشه اقتصادی رهبر معظم انقلاب اسلامی)
لوح فشرده پیش رو شامل هجده جلسه صوت کامل به همراه ۳۸ گزیده صوت، مربوط به سلسله نشست های «دکتر عادل پیغامی» در باب تبیین نظریه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اندیشه های اقتصادی مقام معظم رهبری است؛ این درس گفتار حاصل سلسله جلساتی ا ست که در سال های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ برگزار شده است و به همت مؤسسه علمی ـ فرهنگی سدید پس از ویرایش در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 35088
تاريخ ثبت خبر : 13 آذر 1395
ساعت بارگزاری خبر : 12:11
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)