| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

توسط مؤسسه فیچ؛


بالاترین رتبه اعتباری به بانک توسعه اسلامی اختصاص داده شد

توسط مؤسسه فیچ بالاترین رتبه اعتباری به بانک توسعه اسلامی اهدا شد. رتبه اعطا شده به بانک توسعه اسلامی در جهان اسلام و منطقه خاورمیانه کم‌نظیر به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، مؤسسه بین‌المللی رتبه‌بندی فیچ در ارزیابی اخیر خود، مجددا بالاترین رتبه اعتباری را به بانک توسعه اسلامی اختصاص داد. در دوره‌های قبل بانک توسعه اسلامی توانسته بود همین رتبه را از مؤسسه فیچ دریافت کند و در ارزیابی اخیری که انجام شد، مجددا رتبه مذکور تائید شد. همچنین در تائیدیه مؤسسه فیچ، چشم‌انداز اقتصادی بانک توسعه اسلامی «با ثبات» در نظر گرفته شد.

 

آژانس بین‌المللی رتبه‌بندی فیچ (Fitch Ratings Inc.) در کنار دو مؤسسه «مودیز» و «استاندارد اند پورز» سه مؤسسه اصلی رتبه‌بندی جهان به حساب می‌آیند که رتبه‌بندی‌های مختلفی را در رابطه با کشورها و مؤسسات گوناگون ارائه می‌دهند. رتبه اعتباری ارائه شده توسط این مؤسسات معمولا در قرارداد و مبادلات بین‌المللی مورد توجه قرار می‌گیرد و از جایگاه خاصی برخوردار است. مؤسسه فیچ در سال ۱۹۷۵ در آمریکا تاسیس شده است و دو دفتر مرکزی آن در حال حاضر در نیویورک و لندن قرار دارد.

 

اختصاص بالاترین رتبه اعتباری توسط مؤسسه فیچ به بانک توسعه اسلامی، نشان‌دهنده تلاش‌های قابل توجه مدیریت این بانک در تقویت جدی ساختار سرمایه، نقدینگی بالای محصولات و متنوع‌سازی کافی در پرتفولیوی بانک است. رتبه اعطا شده به بانک توسعه اسلامی در جهان اسلام و منطقه خاورمیانه کم‌نظیر به حساب می‌آید. علاوه بر این، رتبه دریافت شده این امکان را برای بانک توسعه اسلامی فراهم می‌آورد تا در آینده بتواند از منابع خارجی بیشتر استفاده نموده و اهداف خود در حوزه مالی اسلامی و توسعه کشورهای اسلامی را به صورت جدی‌تر پیگیری کند.

 

لازم به ذکر است که بانک توسعه اسلامی (IDB) مؤسسه‌ای مالی و بین‌المللی متعلق به سازمان کنفرانس اسلامی است که در سال ۱۹۷۵ میلادی تشکیل گردید. بانک توسعه اسلامی نخستین و قوی‌ترین بانک اسلامی در جهان به حساب آمده و اقدامات زیادی در رابطه با توسعه نظریه و تجربه مالی اسلامی و همچنین توسعه اقتصادی و رفع فقر در کشورهای اسلامی (از جمله ایران) انجام داده است.

 

 

انتهای پیام/

کد خبر : 27254
تاريخ ثبت خبر : 17 مرداد 1395
ساعت بارگزاری خبر : 09:43
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)