| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛


کتاب «طعم خوش اخلاق در خانواده» منتشر شد

کتاب «طعم خوش‌اخلاق در خانواده» اثر هادی حسین‌خانی محقق گروه اخلاق، تربیت و روانشناسی مرکز پژوهش‌های جوان، توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از  روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب «طعم خوش‌اخلاق در خانواده» اثر هادی حسین‌خانی محقق گروه اخلاق، تربیت و روانشناسی مرکز پژوهش‌های جوان پژوهشگاه به چاپ رسید.

 

این کتاب برای داشتن گفتگوی اثربخش در خانواده و با همسران، حل اختلاف در چند گام با همسران، مدیریت درست امور اقتصادی و رفت‌وآمدها در خانواده، لذت بردن از رابطه زناشویی با حفظ اخلاق و درست ایفا کردن نقش اخلاقی خود در خانواده به مخاطب توصیه می‌شود.

 

«طعم خوش‌اخلاق در خانواده» از شش گفتار، به شرح زیر تشکیل‌شده است.

 

گفتار اول: اخلاق در گفت‌وگو

گفتار دوم: اخلاق در حل تعارض بین فردی

گفتار سوم: اخلاق در برقراری ارتباط در خارج از سیستم خانواده

گفتار چهارم: اخلاق در امور اقتصادی

گفتار پنجم: اخلاق در امور جنسی

گفتار ششم: اخلاق در مدیریت خانواده و ایفای نقش

 

taeme_khoshe_akhlagh-b_14050

 

حسین‌خانی در بخشی از مقدمه کتاب خود چنین می‌نویسد:

 

استحکام و تعالی خانواده به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نهادهای اجتماعی به میزان بسیار زیادی از حاکمیت ارزش‌های اخلاقی در آن متأثر است؛ ازاین‌رو در منابع اسلامی بر صلاحیت اخلاقی به‌مثابه یک معیار کلیدی در همسرگزینی تأکید شده است. علاوه بر توجه به صلاحیت اخلاقی همسر در اصل ازدواج و انتخاب همسر رعایت اصول اخلاقی در طول زندگی مشترک نیز حائز اهمیت فراوان است و به همین دلیل، در منابع اسلامی تأکید فراوانی بر حاکمیت اخلاق در روابط بین همسران مشاهده می‌شود و حتی جزیی ترین نکات اخلاقی که موجب تقویت بنیان خانواده می‌شود، موردتوجه جدی قرارگرفته است. بررسی‌های گوناگون در موضوع خانواده نیز نشان‌دهنده آن است که تضعیف بنیاد خانواده در جامعه امروز تا حد زیادی از ضعف ارزش‌های اخلاقی در خانواده و به‌ویژه در روابط بین همسران ناشی می‌شود.

 

کتاب «طعم خوش‌اخلاق در خانواده» اثر هادی حسین‌خانی، با قیمت ۱۰۰۰۰ تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرارگرفته است.

 

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می‌توانند به نشانی  www.poiict.ir مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/

 

کد خبر : 23432
تاريخ ثبت خبر : 4 خرداد 1395
ساعت بارگزاری خبر : 11:38
برچسب‌ها:, , , , , , , , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)