| امروز سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

صالح آبادی عنوان کرد:


۴ راهکار عملی برای نظام‌سازی در حوزه مالی اسلامی

رئیس انجمن مالی اسلامی ایران عنوان کرد: پژوهش در حوزه مالی اسلامی، وضع قوانین و مقررات براساس بازارهای مالی اسلامی، آموزش مالی اسلامی در سطح دانشگاه‌ها و ساختارسازی در نظام‌های مالی، ۴ راهکار عملی برای نظام‌سازی در حوزه مالی اسلامی هستند.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ایکنا، علی صالح آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات و رئیس انجمن مالی اسلامی ایران صبح امروز ۱۲ دی ماه در دومین همایش مالی اسلامی اظهار کرد: هر چند قانون اساسی و مقررات مالی ما تماما منطبق بر شرعیت مقدس قرآن است اما بخش‌هایی از قوانین مالی منحصر به کشور ما نیست و در بیشتر کشورهای دنیا به موضوع مالی اسلامی برای جذب منابع مالی مسلمانان می‌اندیشند.

وی ادامه داد: ما در کشور خود ۴ راهکار عملی برای نظام‌سازی در زمینه مالی اسلامی را دارا هستیم که از جمله شامل پژوهش در حوزه مالی اسلامی و همچنین وضع قوانین و مقررات براساس بازارهای مالی اسلامی است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات افزود: آموزش مالی اسلامی در سطح دانشگاه‌ها و مؤسسات کاربردی و همچنین ساختارسازی در نظام‌های مالی کشور همانند بورس اوراق بهادار، بانک مرکزی و بیمه مرکزی از دیگر مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

رئیس انجمن مالی اسلامی ایران یادآور شد: انجمن مالی اسلامی ایران سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون برنامه‌های وسیعی در حوزه پژوهشی، مالی، اسلامی و گفتمان‌سازی در این زمینه و برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها انجام داده است.

صالح آبادی در پایان سخنانش گفت: دومین همایش مالی اسلامی که با حضور مسئولان و مدیران بازار سرمایه و بازار پول برگزار می‌شود موضوع نقش بازارهای مالی اسلامی در تحقق اقتصاد مقاومتی را محور بحث خود قرار داده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 38054
تاريخ ثبت خبر : 12 دی 1395
ساعت بارگزاری خبر : 15:56
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)