| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


«گام به گام با امام» منتشر شد/ترجمه‌ «مسیره الامام السید موسی صدر»

مجموعه ۱۲ جلدی «گام به گام با امام» با تلاش ۱۰ ساله مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، این مجموعه کتاب مرجع که دربردارنده گفتارها و مصاحبه‌ها و مقالات امام صدر است، پس از ۱۰ سال کار مستمر در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.
«گام به گام با امام» که ترجمه‌ فارسی مجموعه «مسیرهالامام السید موسی صدر» است، اولین بار به زبان عربی در سال ۲۰۰۰ میلادی به همت جنبش امل در لبنان منتشر شده است.

مرجعی کامل از مقالات و گفتارها و گفت‌وگوها

«گام به گام با امام» یا «مسیرهالامام السید موسی صدر» گزارش و روزنگار ۱۹ سال طرح‌های خلاقانه و فعالیت خستگی ناپذیر امام موسی صدر و مرجع کامل و دقیقی از مقالات، گفتارها و گفت‌وگوهای ایشان است. این مجموعه نخستین اثر کامل در این حوزه است که در اختیار علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار می‌گیرد.
۹ جلد نخست «گام به گام با امام»، از دو بخش تشکیل می‌شود: بخش نخست هر مجلد روزنگار فعالیت‌های امام صدر به‌ترتیب تاریخی است و بخش دوم آن گفتارها و مصاحبه‌ها و مقالات متعلق به وقایع دسته‌بندی‌شده در بخش نخست است.
جلد دهم مجموعه گزیده آیاتی از قرآن کریم است که امام بنا به مناسبت و موضوعِ روز، انتخاب و تفسیر کرده است. جلد یازدهم مباحث اعتقادی و سیره معصومان و جلد دوازدهم مباحثی دربارۀ جنبش أمل و زمینه‌های ظهور و ابعاد آن و نیز درس‌گفتارها و مباحث سیاسی و اقتصادی امام در کلاس‌های اعضای ارشد جنبش أمل است.
روند ترجمه و تدوین مجموعه ۱۲ جلدی در ایران
ترجمه مجموعه «مسیرهالامام السیدموسی صدر» به زبان فارسی در سال ۱۳۸۷ پس از تشکیل گروه مترجمان و ویراستاران با نظارت استاد موسی اسوار، عضو پیوسته فرهنگستان ادبیات فارسی، آغاز شد.
ترجمه این مجموعه پس از مقابله و بازبینی با متن عربی، در دو مرحله ویرایش شده است.
در مجموعه گام به گام حدود ۱۰۰ متن و سند جدید که در چاپ دوم مجموعه عربی «مسیرهالامام السیدموسی صدر» اضافه شده نیز قرار گرفته است.
همچنین در این مجموعه تازه منتشر شده، سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های امام موسی صدر به زبان فارسی نیز افزوده شده که در مجموعه عربی موجود نیست. از میان این سخنرانی‌ها می‌توان به سخنرانی امام در حسینیه عمادزاده در اصفهان در سال ۱۳۵۰ اشاره کرد که در تحقیقات پروژه ‌تاریخ شفاهی مؤسسه در ایران به دست آمد.

نمایه‌سازی موضوعی برای پژوهش‌گران

نمایه‌سازی و فهرست نویسی مجموعه ۱۲ جلدی «گام به گام با امام» از سال ۱۳۹۵ با تلاش مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم آغاز شده و در حال انجام است. بخش نمایه به صورت نرم افزار «نمایه‌نامه الکترونیکی آثار امام موسی صدر» درآینده در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

ویژگی‌های مجموعه و عناوین مجلدات

دغدغۀ مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر بر آن بوده است که مجموعه «گام به گام با امام»، در عین برخورداری از زبانی شیوا و امروزین، با کمترین نقص، خطا و بیشترین امانتداری‌ و وفاداری به متن اصلی عرضه شود.
«گام به گام با امام» در ۱۲ مجلد با قطع وزیری و با شمارگان هزار نسخه برای چاپ نخست و قیمت ۴۵۰ هزار تومان وارد بازار اندیشه شده است.
این مجموعه حاوی روزنگار فعالیت‌های امام و نیز اسناد آن در سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۸ میلادی است. عناوین و تعداد صفحات هر مجلد به شرح زیر است:
جلد (۱): روزنگار فعالیت ها و اسناد سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۸ میلادی در ۴۰۸ صفحه
جلد (۲): روزنگار فعالیت ها و اسناد سال های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۰ میلادی در ۴۹۰ صفحه
جلد (۳): روزنگار فعالیت ها و اسناد سال های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۳ میلادی در ۳۷۱ صفحه
جلد (۴): روزنگار فعالیت ها و اسناد سال ۱۹۷۴ میلادی در ۳۶۹ صفحه
جلد (۵): روزنگار فعالیت ها و اسناد شش ماه اول سال ۱۹۷۵ میلادی در ۳۳۷ صفحه
جلد (۶): روزنگار فعالیت ها و اسناد شش ماه دوم سال ۱۹۷۵ میلادی در ۲۹۰ صفحه
جلد (۷): روزنگار فعالیت ها و اسناد سال ۱۹۷۶ میلادی در ۴۸۱ صفحه
جلد (۸): روزنگار فعالیت ها و اسناد سال ۱۹۷۷ میلادی در ۴۱۴ صفحه
جلد (۹): روزنگار فعالیت ها و اسناد سال ۱۹۷۸ میلادی در ۱۸۳ صفحه
جلد (۱۰): گفتارهای تفسیر قرآن در ۳۹۷ صفحه
جلد (۱۱): گفتارهایی درباره عقاید اسلامی در ۴۸۷ صفحه
جلد (۱۲): گفتارهایی درباره جنبش امل و سیاست و اقتصاد در ۳۵۷ صفحه

انتهای پیام/

کد خبر : 62659
تاريخ ثبت خبر : 29 بهمن 1396
ساعت بارگزاری خبر : 13:02
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)