| امروز سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

تجدید چاپ؛


«گام‌های پسین در فلسفه برین» به چاپ دوم رسید

چاپ دوم کتاب «گام‌های پسین در فلسفه برین» اثر حجت‌الاسلام حسین عشاقی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب «گام‌های پسین در فلسفه برین» اثر حجت الاسلام حسین عشاقی، عضو هیأت علمی گروه فلسفه پژوهشگاه برای دومین بار منتشر شد.

این اثر دارای دو بخش است که بخش اول: فلسفه از نگاه دیگران دارای فصول نگاهی به مباحث زیر‌بنایی فلسفه مشایی و نقد آن،  نگاهی به مباحث زیر‌بنایی فلسفه اشراقی و نقد آن، نگاهی به مباحث زیربنایی حکمت متعالیه صدرایی و نقد آن و بخش دوم فلسفه از نگاه ما دارای فصول موضوع فلسفه اولی و مبادی تصدیقی مسائل فلسفه اولی است.

عشاقی در بخشی از مقدمه کتاب خود چنین می‌نویسد:در حقیقت، فلسفه اولی پاسخی است به یک نیاز فطری انسان در مورد فهم زیربنایی‌ترین افکار انسانی و عام‌‌ترین حقایق قابل فهم.انسان با کشف این حقایق، و درک این افکار، نقیصه نادانی نفسش را نسبت به عام‌ترین حقایق و زیربنایی‌ترین افکار،برطرف می‌کند، و به کمال لایق خود در این زمینه خواهد رسید.

mjlkho_14784

اما همان‌گونه که فهم درست این گونه حقایق، نقیصه بزرگی را از انسان برطرف می‌کند، به همان اندازه نادانی یا نادرستی فهم انسان هم از آن حقایق، بسیار گمراه‌‌کننده و خطرآفرین و موجب سقوط انسان در ورطه پوچی و در دره گمراهی است؛.

چاپ دوم کتاب «گام‌های پسین در فلسفه برین» اثر حجت الاسلام حسین عشاقی، با قیمت ۲۵۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 33931
تاريخ ثبت خبر : 13 آبان 1395
ساعت بارگزاری خبر : 18:45
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)