| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


کمیته علمی چهارمین همایش پیشرفت از منظر قرآن و حدیث تشکیل شد

دبیر شورای برنامه‌ریزی دبیرخانه حوزوی همایش ملی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث از تشکیل کمیته علمی چهارمین دوره این همایش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ایکنا، وحید عبدالحسینی دبیر شورای برنامه‌ریزی دبیرخانه حوزوی همایش ملی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث گفت: فعالیت دبیرخانه حوزوی همایش پیشرفت از منظر قرآن و حدیث همچنان همانند سابق به فعالیت خود ادامه خواهد داد و در ادامه برپایی دوره این همایش دوره چهارم نیز به زودی فراخوان می‌شود.

عبدالحسینی ادامه داد: در دوره سوم این همایش بیش از ۳۰۰ مقاله در محورها و موضوعاتی که اعلام شده بود به دبیرخانه ارسال شد که از بین این مقالات، بیش از ۱۸۰ مقاله واجد شرایط به دبیرخانه شورا در تهران ارسال شد و در واقع آثار قرآنی همایش به عنوان یک محور از مجموعه محورهای همایش پیشرفت قرار گرفت.

وی اظهار کرد: هم اکنون کمیته علمی چهارمین دوره همایش در قم و با حضور صاحبنظران قرآنی حوزه علمیه تشکیل شده و عنوان همایش و فراخوان و محورهای آن نیز در آینده نزدیک فراخوان خواهد شد.

عبدالحسینی با اشاره به پیشینه این همایش با بیان اینکه در اولین همایش پیشرفت از منظر قرآن و حدیث سال ۱۳۹۳ برگزار شد عنوان کرد: این همایش در سال ۱۳۹۳ برگزار و بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه رسید و تعدادی از مقالات برگزیده قبلا در قالب ویژه نامه‌هایی از جمله در دوفصلنامه قرآن و علم جامعه المصطفی(ص) منتشر و مجموعه بیشتر مقالات نیز در قالب مجلداتی در روز همایش توزیع شد.

وی با اشاره به دومین همایش پیشرفت با بیان اینکه این همایش با عنوان «اهداف و راهبردهای پیشرفت از منظر قرآن و حدیث» بود تصریح کرد: دومین همایش با هدف تولید علم و دانش، گفتمان و کمک به تدوین سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار می‌شود و پیشرفت فرهنگی و اجتماعی، پیشرفت علمی و فناوری، پیشرفت اقتصادی، پیشرفت سیاسی و مدیریتی، برگزار شد.

عبدالحسینی به سومین سال همایش اشاره و بیان کرد: این همایش در سال گذشته همانند همایشات گذشته فراخوان شد اما تنها تفاوتی که با دو دوره قبل داشت این بود که مقالات برتر در دوره‌های قبلی برگزیده و در همایشی که در قم برگزار می‌شد تجلیل می شدند اما در این دوره مقالات برتر به تهران ارسال شد تا در مجموعه همایش پیشرفت در دبیرخانه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر : 51948
تاريخ ثبت خبر : 5 شهریور 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:14
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)