| امروز سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


کرسی «تغییر میدان مدیریت به نفع مدیریت جهادی» برگزار شد

کرسی علمی ترویجی «تغییر میدان مدیریت به نفع مدیریت جهادی، راهبردها و قاعده‌ها» روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه، توسط گروه مدیریت اسلامی با همکاری انجمن مدیریت اسلامی حوزه به صورت ویدئو کنفرانس در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دفتر قم و تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حسین بابایی مجرد، عضو هیئت علمی گروه مدیریت اسلامی پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ابتدای این کرسی علمی به عنوان ارائه دهنده بحث گفت: اندیشه اسلامی، امروز در کشاکش با غرب تفکری در یک پیچ تاریخی به سر می برد که در آن در عین حزم و احتیاط، باید شتاب گیرد؛ در عین دفع ترکش های پرتاب شده از سوی دشمنان و جلب ظرفیت‌ های معطل رقبا، باید متوجه خود باشد.

وی افزود: در عین توجه به مختصات وضع موجود، باید به مطلوبیت ‌ها بیندیشد؛ در عین حفظ صلابت و استحکام نظام و حفظ هویت انقلابی، باید لخت و منطف باشد و در نهایت در عین مدیریت تهدیدها، باید بهره مند از فرصت ها باشد. دو اقتضای مهم پیچ تاریخی تغییر میدان و تغییر انگیزه­ هایی است که در مقام مواجهه با دشمن تصعید شده است. مهمترین نکتۀ سند آن است که با محوریت بیشینه‌سازی سرمایه و لزوم تجارت و رقابت آزاد، حذف یارانه‌ها و دخالت دولت‌ها تنظیم شده است و تاکید می‌شود که این فرایند تحت نظر کشورهای توسعه‌یافته رصد خواهد شد.

وی چنین گفت: با وجود این دو اقتضا دیگر مدیریت متعارف را تاب میدان داری در این پیچ تاریخی نیست و ضرورت دارد سبک متناسبی از مدیریت را تجربه کرد. در این کرسی می خواهیم با توجه به دو اقتضای اصلی پیچ تاریخی، مسیر مدیریت جهادی را بر اساس چهار مؤلفه مستفاد از همین اقتضائات دوگانه یعنی نیازها به عنوان نقطه عزیمت، راهبردهای سه­ گانه جهاد اصغر، جهاد کبیر و جهاد اکبر، قواعد پنج گانه (نیازها، مواجهات میدانی، منابع، علوم و اهداف) و اهداف را به تصویر بکشیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین گفت: در مدیریت جهادی بناست نیازهای سه ­گانه طبیعی، روانی و اخلاقی انسان با اتکاء به سه راهبرد جهاد اصغر، جهاد کبیر و جهاد اکبر در میدان برخوردار از سه بعد کنشی، نگرشی و گرایشی متکی به منابع سه­ گانه حس، عقل، قلب جهت تصحیح حیات انسانی مرتفع گردد.

در ادامه این کرسی حجت الاسلام علی عسکری وزیری و دکتر اسمعیل رستمی‌­نیا به نقد مطالب ارائه شده پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر : 66100
تاريخ ثبت خبر : 29 فروردین 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:55
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)